پخش زنده برنامه‌های مجلس نمایانگر آزادی و شفافیت موجود در نظام است

فروردین ۱۴۰۳

“عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی” پخش زنده برنامه‌های مجلس از رسانه ملی را نشانه آزادی و شفافیت موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

هادی آجیلی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد مثبت رسانه ملی در پخش زنده جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسات صحن علنی همواره از رادیو به صورت مستقیم‌ پخش می‌شد و مردم را در جریان مشروح مذاکرات نمایندگان قرار می‌داد، پخش این جلسات به صورت زنده از سیما قطعا مورد قبول جامعه خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: پخش زنده این برنامه‌ها از تلویزیون نمایانگر آزادی و شفافیت موجود در نظام جمهوری اسلامی است، هیچ کشوری در دنیا به خصوص کشورهای مدعی آزادی بیان، هیچ‌گاه مشروح مذاکرات خود را به صورت علنی از رسانه‌ها منتشر نمی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی از وزارتخانه‌های خاص مانند اطلاعات، کشور، دفاع و خارجه وزارتخانه های امنیتی می باشند و موافقان و مخالفان باید در بیان مطالب پروتکل‌های امنیتی را رعایت کنند، افزود: مباحث مرتبط با این وزارتخانه‌ها در مجلس بهتر بود به صورت زنده رسانه‌ای نشود تا اطلاعات و نقاط قوت و ضعف این وزارتخانه‌ها و وزیران آن‌ها به راحتی در اختیار بیگانگان و اپوزیسیون‌های دشمن نظام قرار نگیرد.
 
آجیلی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در رعایت اخلاق‌، جایگاه و شأن مجلس بسیار همت گماردند، تصریح کرد: متاسفانه تعداد اندکی از نمایندگان با عدم رعایت برخی مسائل اخلاقی بر این نکته واقف نبودند که آن‌ها نماینده تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی- اسلامی می باشند و تمامی مردم کشور و دنیا نیز اکنون نگاهشان به رفتار و بیان آن‌ها است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه مخالف یا موافق بودن نمایندگان فرقی نمی‌کند بلکه توهین و اهانت آن‌ها به یکدیگر سبب وهن مجلس خواهد بود، خاطرنشان کرد: این نمایندگان با چنین عملکردی سبب بسته شدن فضا و تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی خواهند شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.