پدرخوانده مترو: این پروژه را از سپاه بگیرید!

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس در سال ۸۶ طی یک مناقصه بین المللی به صورت EPCU  به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار می شود. ارزش کل این پروژه بیش از ۸ هزار میلیارد ریال است. نصف این مبلغ صرف خرید تجهیزاتی خواهد شد که عمدتاً از کشورهای خارجی تأمین می شود.

از همان آغاز به کار این پروژه برخی از مدیران مؤثر در این پروژه که با پدرخوانده متروی کشور ارتباطات تنگاتنگی داشتند درصدد به شکست کشاندن این پروژه برآمدند. بر اساس یکی از اعضای این باند بزرگ اقتصادی که در یکی از پروژه بزرگ تفریحی مشهد نیز از سهامداران بزرگ به حساب می آید از خارج از سازمان قطار شهری مشهد سیاستگذاری کلان این پروژه را هدایت می کند.  

بنابر گزارش شبکه ایران این شخص تلاش دارد با تحمیل نظرات غیرکارشناسی به پیمانکار، روند اجرای طرح را متوقف کرده و با ناکارآمد نشان دادن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، این پروژه را نهایتاً به شرکت های خاص وابسته به این فرد واگذار کند. این فرد چند ماه قبل از برکناری از سمت خود با دعوت از پدرخوانده متروی کشور برای بازدید از پروژه در جلسه ای که چند نفر از مهندسین مستقر پروژه حضور داشته اند برنامه اصلی خود را افشا می کند.

پدرخوانده متروی کشور به این فرد اعلام می کند که این پروژه نباید به سپاه واگذار می شد! فرد خاص هم با تأیید اشتباه صورت گرفته در خصوص واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم به وی قول می دهد که به زودی این پروژه را از این پیمانکار پس بگیرد.

بنا بر اعلام مهندسین فعال در این طرح مشکلات پیش آمده در این پروژه از همان زمان به بعد شروع شده و با شروع و تشدید تحریم های غرب علیه کشورمان تأمین برخی قطعات دچار مشکل شده و پیمانکار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه در نظر دارد تجهیزات خود را از تولیدکنندگان داخلی تأمین کند.

کارشناسان این پروژه قطعات تولید داخل را واجد همه استانداردهای لازم می دانند و استفاده از آن را با توجه به شرایط موجود کشور بلامانع می دانند ولی در سطوح مدیریتی، کارفرما نظرات غیرکارشناسی را بر روند اجرای پروژه تحمیل می کند.

فرد خاص تلا ش دارد در صورت موفق نشدن برای واگذاری کل پروژه، حداقل بخش خرید و تأمین تجهیزات را که شامل نصف مبلغ قرارداد کل می شود در اختیار خود گرفته و به شرکت های وابسته به پدرخوانده های متروی کشور واگذار کند.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.