پدرو آلمودوار فیلمی علمی تخیلی می‌سازد

۳۰ آبان ،

به گزارش خبرآنلاین، پدرو آلمودوار روز یکشنبه گفت: «هنوز آن‌قدر جوان هستم که فیلمی علمی تخیلی بسازم. برای این ژانر ایده‌هایی دارم.»
 

او افزود: «دوست دارم چیزی ارائه کنم که در یک فیلم واقعی، غیرممکن است. فیلمنامه‌ای در این ژانر آماده دارم که دوست دارم آن را بسازم.»
 

آلمودوار اذعان کرد هنور نمی‌داند چه وقت این کار را انجام بدهد.
 

او گفت: «سال‌هاست با داستان‌های خود زندگی می‌کنم. بیشتر مانند یک رمان‌نویس می‌نویسم تا یک فیلمنامه‌نویس.»
 

کارگردان اسپانیایی این حرف‌ها را در سخنرانی سالانه دیوید لین در بفتا در لندن گفت، جایی که فیلمسازان مطرح درمورد تاثیر فیلم‌های دیگر بر کار خود صحبت کردند.
 

سخنرانی آلمودوار با نمایش کلیپ‌هایی از فیلم‌هایی چون «شب افتتاحیه» جان کاساوتیس و «سونات پاییزی» اینگمار برگمان و تلفیق آن با کلیپ‌هایی از فیلم‌های خودش همراه بود.
 

او در این مراسم جایزه بفتا بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را هم برای «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» – که آن هم به نوعی فیلمی علمی تخیلی است – دریافت کرد. او این جایزه را فوریه پیش برد، اما از آنجا که سر صحنه فیلمبرداری فیلم تازهش «خیلی هیجان‌زده هستم» بود، نتوانست آن را دریافت کند.
 

آلمودوار به شوخی گفت پارسال دغدغه شرکت در مراسم سالانه جوایز بفتا را نداشت، چون تا پیش از آن چهار بار برنده بفتا شده بود.
 

او گفت: «بفتا از همان ابتدا همیشه به من و کارم لطف داشته است.»
 

او با یادآوری سالی که «همه چیز درباره مادرم» او بر «زیبایی آمریکایی» سام مندس پیروز شد، گفت: «هیچ وقت چهره سام (مندس) را در آن لحظه فراموش نمی‌کنم.»  

آلمودوار سال ۲۰۰۳ برای فیلم «با او حرف بزن»‌ برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و برای همین فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان بود.

او سال ۱۹۹۹ برای «همه چیز درباره مادرم» جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و سال ۲۰۰۶ برای «بازگشت» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد. آلمودوار سال ۱۹۸۸ هم برای فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره ونیز گرفت.

«مرا باز کن! مرا ببند!»، «گل راز من»، «آموزش بد» و «آغوش‌های گسسته» از دیگر فیلم‌های اوست.
 

ورایتی / ۱۹ نوامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.