پدر ملاله یوسف‌زی در سفارت پاکستان در لندن استخدام شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

afp-19.jpeg

پدر ملاله یوسف‌زی، دختر ۱۵ ساله پاکستانی که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفته و هم‌اکنون در انگلیس به سر می‌برد، از سوی دولت اسلام‌آباد به عنوان نماینده این کشور در کمیسیون ارشد پاکستان در لندن مشغول به کار شد تا بتواند برای مدت چند سال در کنار خانواده‌اش در انگلیس اقامت داشته باشد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، بر اساس گزارش تفسیری منابع آگاه وزارت کشور پاکستان، قرار بود ضیاءالدین یوسف‌زی، پدر ملاله درخواست پناهندگی خود را به دولت انگلیس بدهد که این امر برای دولت اسلام‌آباد پس از پرونده ملاله، بسیار مایه ناراحتی و نگرانی بود.

این منابع آگاه اعلام نمودند، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان به پدر ملاله قول یک شغل در کمیسیون عالی پاکستان در لندن را داده است.

رحمان مالک نیز اعلام نموده که مطمئن است پدر ملاله درخواست پناهندگی خود را به دولت لندن ارسال نمی‌کند.

یوسف‌زی به همراه همسر و دو پسر کوچکش برای ملاقات ملاله ۲۵ اکتبر به انگلیس مسافرت نمودند.

منابع آگاه وزارت کشور پاکستان اعلام نمودند: ملاله بهبودی یافته و ممکن است چند ماه دیگر در بیمارستان بستری باشد تا بهتر شود. اما با توجه به شغل تازهی که به پدرش پیشنهاد شده، این امکان وجود دارد که آنها برای چند سال آتی در انگلیس بمانند.

ملاله یوسف‌زی، دختر ۱۵ ساله پاکستانی که مدافع حقوق دختران پاکستان برای درس خواندن است، در نهم اکتبر سال جاری میلادی در جریان حمله طالبان به اتوبوس مدرسه‌اش در دره سوات از ناحیه گردن و سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و برای درمان در ۱۵ اکتبر به انگلیس منتقل شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.