پذیرش ایده‌های اقتصادی فرانسوا هولاند از سوی صدر اعظم آلمان

پذیرش ایده‌های اقتصادی فرانسوا هولاند از سوی آنگلا مرکل زنگ خطر جدی برای نیکلا سارکوزی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل برنا به نقل از رویترز، فرانسوا هولاند رقیب سوسیالیست سارکوزی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه موافقت آلمان مبنی بر انجام اقدامات رشد را پذیرش هشدارهای وی در خصوص خطر ریاضت اقتصادی از سوی مقامات اروپایی خواند.

هولاند که گفته می‌شود در آستانه پیروزی در دور دوم انتخابات فرانسه است، تاکید کرد؛ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در نهایت پیشنهاد وی مبنی بر مذاکره دوباره در خصوص طرح ریاضت اقتصادی را خواهد پذیرفت.

مرکل در مصاحبه‌ای خبری تصریح کرد؛ دولتش آمادگی دارد بانک سرمایه اروپا را تقویت و پشتیبانی کند و از بودجه زیرساخت‌های اتحادیه اروپا به شیوه انعطاف‌پذیرتری استفاده کند. این یکی از ۲ پیشنهاد هولاند با هدف رشد اقتصادی بود.

هولاند در مصاحبه با رادیو فرانسه تصریح کرد: چندین هفته است که ایده‌های من نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اظهارات مثبت رهبران اسپانیا، پرتغال و ایتالیا در رابطه با تفکرات وی گفت: هم اکنون مرکل می‌گوید آماده است تلاش بیشتری در جهت رشد اقتصادی صورت دهد.

نامزد سوسیالیست فرانسوی همچنین اظهار داشت: اوضاع رو به جلو پیش می‌رود و شرایط حاضر حتی پس از انتخابات فرانسه بهتر خواهد شد.

وی افزود: چند هفته قبل مرکل حتی حاضر نبود کلمه رشد را بشنود و فقط درباره ریاضت اقتصادی سخن می‌گفت. در آینده مذاکره دوباره خواهیم داشت و شاهد توافقات بر سر رشد را خواهیم بود.

شایان ذکر است، عکس‌العمل‌های سران اتحادیه اروپا در خصوص تفکرات اقتصادی هولاند زنگ خطر جدی برای موقعیت نیکلا سارکوزی در انتخابات هفته آینده فرانسه را به صدا درآورده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.