پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهیدچمران اهواز

۱۹خردادماه،

دانشگاه شهید چمران اهواز از میان دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در مقطع دکتری بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای اجرای آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی از میان دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، دانش آموختگانی که به لحاظ میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان‌نامه جزء رتبه‌های اول تا سوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند‏، در صورت داشتن یکی از شرایط ممتاز بودن از قبیل داشتن حداقل دو مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی، یا طرح‌های پژوهشی دوره تحصیلی کارشناسی ارشد که دانشجو مجری مسئول آن‌ها باشد، می‌توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون کتبی و با معرفی سازمان سنجش از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

همچنین تمام دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان رتبه اول المپیادهای علمی دانشجویی، دانشجویان رتبه اول آزمون سراسری ورودی کارشناسی ارشد، دانش‌آموختگان رتبه اول در دو دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، دارندگان نشان طلای کشوری المپیادهای دانش‌آموزی با موضوع مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره‌های معتبر علمی در دوره کارشناسی ارشد با مشار کت حداقل ۳۵ درصد در صورت داشتن حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی، یا طرح‌های پژوهشی که دانشجو مجری مسؤل آنها باشد.

دانش آموختگان کارشناسی ارشدی که در دوره کارشناسی پیوسته به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی دانش ­آموخته شده باشند و دارای رتبه‌های کشوری در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند مشمول این پذیرش می‌شوند.

متقاضیان تا فردا ۲۰ خرداد ۹۲ فرصت دارند مدارک خود را به نشانی دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران( اهواز- ساختمان مرکزی- دفتر حفظ وهدایت استعدادهای درخشان ) ارسال کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.