پذیرش ۶۰۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه گیلان

رییس دانشگاه گیلان گفت: در سال جاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر عبدالله حاتم زاده در مراسم جشن ورودی های جدید دانشگاه گیلان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۱-۹۲ را درحالی آغاز می کنیم که جمهوری اسلامی ایران در پناه الطاف الهی و با رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای و تلاش ملت ایران و مسئولین گام های استواری در جهت پیشرفت علمی و فناوری را با اقتدار طی می کند.

وی با اشاره به ساخت فیلم موهن نسبت به پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: جامعه دانشگاهی در کنار سایر اقشار اعلام انزجار و خشم خود را نسبت به آمریکا و اسرائیل بیان می دارد.

رئیس دانشگاه گیلان افزود: دانشگاه گیلان در حال حاضر با هشت دانشکده، یک پردیس بین الملل دانشگاهی و دو پژوهشکده (گیلان شناسی و حوضه آبی دریای خزر) یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.

حاتم زاده تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۱۷ هزار نفر بیان کرد و گفت: در سال جاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرش شده اند.

وی گفت: از میان این پذیرش شدگان ۲۰۰ نفر دانشجوی دکتری، بیش از ۳۰۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۷۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی در ۳۲۹ رشته تحصیلی هستند.

رئیس دانشگاه گیلان حرکت به سمت رشته های تحصیلات تکمیلی را یکی از اصلی ترین راهبردهای دانشگاه گیلان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تشکیل می دهند.

حاتم زاده با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی در این دانشگاه ۴۵ درصد از جمعیت دانشجویی این دانشگاه را شامل می شوند، افزود: ۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه را نیز دانشجویان دکتری تشکیل می دهند.

وی از پذیرش بیش از ۱۹۰ دانشجوی نخبه و عضو استعدادهای درخشان در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: این دانشجویان از سراسر دانشگاههای کشور هستند که در این دانشگاه پذیرش شده اند.

رئیس دانشگاه گیلان تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه را ۴۵۷ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۷ نفر استاد، ۷۵ نفر دانشیار، ۲۶۵ استادیار و مابقی مربی هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.