پربازدیدترین اخبار سیاسی دوازدهم فروردین ایسنا

هشدار رییس جمهور به ۵+۱/ همکاری‌ آمریکا با چین بر سر مسئله هسته‌ای ایران/ پست اینستاگرامی ظریف درباره مفاد برنامه «همکاری جامع ایران و چین»/ پاسخ‌های بی‌پرده وزیرخارجه در کلاب‌هاوس و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نوبت ۱+۵ است که به وظایف خود عمل کند، هر روز تاخیر به ضرر آنهاست

به گزارش ممتازنیوز، هشدار رییس جمهور به کشورهای ۵+۱ در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خاطرنشان کرد: امروز نوبت ۱+۵ و آمریکایی‌هاست که به وظایف‌شان عمل کنند و بدانند که هر یک روز و حتی هر یک ساعت تأخیر در اجرای تعهدات برجامی به زیان خود آنهاست. اگر نه ملت ایران به مسیری که در طول ۳ سال گذشته طی کرده و افتتاح‌های پنج‌شنبه‌ها یکی از مصادیق آن است، ادامه خواهد داد.

همکاری‌هایی با چین بر سر مسئله هسته‌ای ایران داشته‌ایم

دومین خبر پربازدید، ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره همکاری با چین بر سر مسئله هسته ای ایران بود.

ند پرایس گفت: این رقابت است که روابط ما را با چین تعریف می کند اما در برخی موارد، در زمینه‌های بسیار محدود هماهنگی تاکتیکی پیدا می‌کنیم. ایران یکی از همین موارد است. چین با تلاش‌ها برای مهار برنامه هسته‌ای ایران همکاری کرده است.

وی اضافه کرد: پکن علاقه‌ای به دستیابی ایران به سلاح هسته ای و تاثیر عمیقا بی‌ثبات‌کننده‌ای که می‌تواند بر منطقه‌ای که چین به آن متکی است داشته باشد، ندارد.

انقلاب در صندوق

یادداشت علی ربیعی به مناسبت ۱۲ فروردین،  روز جمهوری اسلامی با عنوان “انقلاب در صندوق” از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت گفت: تلاش دولت آن است که به سهم خود و مطابق وظیفه ذاتی مکتوب خود در قانون اساسی تسهیل گر حضور رنگین کمان گرایش های گوناگون عامه مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

باید همیشه از جمهوریت، انتخابات آزاد و رأی ملت صیانت کرد

معاون اول رئیس جمهور هم در توییتی با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت را همیشه باید به یاد داشت و از آن صیانت کرد.

به گزارش ممتازنیوز، اسحاق جهانگیری نوشت: ‏امروز ١٢ فروردین است، روز ‎همه پرسی جمهوری اسلامی؛ روزی که ملت ایران به نظام برآمده از انقلاب و سه آرمان اصلی‌اش یعنی ‎آزادی، ‎استقلال و جمهوری اسلامی رای قاطع و مثبت داد. جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت نخستین دستاورد قانونی ملت را همیشه باید به یاد داشت و از آن صیانت کرد.

فرجام جمهوری‌های سه‌گانه در ایران

گزارش ممتازنیوز به مناسبت ۱۲ فروردین ماه چهل و سومین سالروز تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران با عنوان فرجام جمهوری‌های سه‌گانه در ایران هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

برخی از دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رابطه ملی‌گرایی و ۱۲ فروردین

بازگشت به آرمان‌های اصیل و ارزشمند انقلاب اسلامی ضرورت حیاتی است

پیام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور برای ۱۲ فروردین

تحقق استقلال با اتکا به جوانان و کناره‌گیری مدیران ناکارآمد

جمهوریت و اسلامیت ضامن بقا و بالندگی نظام است

مشارکت آحاد ملت در اداره کشور ⁧معیشت مردم⁩ را متحول می‌کند

جمهوریت و اسلامیت با هم سعادت‌بخش هستند

روز جمهوری اسلامی، سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی است

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی

***

مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دوشنبه و رایزنی با رئیس جمهور تاجیکستان برای عفو و انتقال دو تن از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های تاجیکستان می‌گذراندند، از مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان و بازگشت یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رییس جمهور تاجیکستان قرار گرفته به کشور خبر داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف درباره مفاد برنامه «همکاری جامع ایران و چین»

توضیحات محمد جواد ظریف در خصوص مفاد برنامه همکاری جامع ایران و چین، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

وزیر امور خارجه با انتشار پستی در اینستاگرام توضیحاتی در خصوص مفاد برنامه همکاری جامع ایران و چین ارائه کرد و نوشت: اطمینان دارم همه ما با همدلی و همراهی، با تقویت و گسترش روابط فراگیر، متعادل و متناسب با جهان در دوران گذار کنونی روابط بین الملل، منافع ملی و توسعه پایدار کشور و سربلندی ایران زمین و رفاه مردمان دلاور و نجیبش را تضمین خواهیم کرد.

اصالتا باید با چین و غرب ارتباط داشت/ همه چیز را انتخاباتی نبینید

همچمنین محمدجواد ظریف، محمد جواد آذری جهرمی و سخنگوی وزارت خارجه با حضور در کلاب‌هاوس به ابهامات نخبگان درباره قرارداد ایران و چین پاسخ دادند.

ظریف در بخشی از این کلاب هاوس با اشاره به اینکه حضور لاریجانی در این تفاهم‌نامه پیشنهاد من بود، گفت: صادقانه می‌گویم هیچ فشاری بر وزارت خارجه نبوده که این توافق را امضا کنیم. نگرش من این است که اصالتا باید با چین رابطه داشت کمااینکه اصالتا باید با غرب رابطه داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید همه چیز را انتخاباتی ببینید، افزود: ما تا چهار ماه دیگر در دولت هستیم و باید به کارمان تا روز آخر ادامه بدهیم.

کدام وزرا برای پاسخ به نمایندگان راهی صحن مجلس شدند؟

«نظارت بر عملکرد وزرا که با رای نمایندگان موفق به سکان داری وزارت خانه های مختلف شده اند، از وظایف اساسی نمایندگان مردم به شمار می رود. سوال از وزرا یکی از ابزارهایی است که قانون در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده تا در طول فعالیت هر یک از وزرا بر روی عملکرد آن ها نظارت داشته باشند. »

آنچه خواندید بخشی از گزارش ممتازنیوز با عنوان “کدام وزرا برای پاسخ به نمایندگان راهی صحن مجلس شدند؟” بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

۱۴۰۰ بزرگ ترین بازی سیاسی ملی را در خود جای داده است

انتظارات جهانبخش محبی‌نیا، فعال سیاسی از سال ۱۴۰۰ هم از پربازدیدها بود.

جهانبخش محبی نیا گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ هرکسی کالای خود را عرضه کند و هر ایده و برنامه ای که به مذاق مردم خوش آمد دولت ۱۴۰۰ را تشکیل دهد.

این استاد دانشگاه افزود: ۱۴۰۰ بزرگ ترین بازی سیاسی ملی را در خود جای داده است؛ از یک طرف انتخابات ریاست جمهوری است و از طرفی انتخابات شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم. من فکر می کنم حداقل تا نیمه اول سال گفتمان ها، قرائت های سیاسی، مناقشات و جدل ها متمرکز بر امر انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.