پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳و۲۴اردیبهشت ایسنا

مذاکرات برجامی/ انتخابات ۱۴۰۰/ آغاز تور اروپایی ظریف از موضوعات و اخبار پربازدید ۲۳و۲۴ اردیبهشت ماه سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ممتازنیوز، مذاکرات برجامی و ارزیابی‌ها از روند رایزنی‌ها در وین از جمله اخبار پربازدید و پرخبر بود.

در همین ارتباط دیپلمات هایی اروپایی که در مذاکرات احیای برجام در وین مشارکت دارند، در اظهاراتی به پیش برد روند آن پرداخته و گفتند که مذاکرات در موقعیتی کلیدی قرار گرفته است. تعهدات هسته ای واضح هستند و در حال حاضر مشخص است که ایران باید چه کاری انجام دهد. 

یکی از این منابع اروپایی همچنین تایید کرد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بهره مندی سایرین از نظرات و تجربیات او در زمینه تعهدات هسته ای، به مشارکت در یکی از جلسات مذاکرات وین دعوت شده است. 

این در حالیست که گروهی ۴۳ نفره از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی در پی درگیری های اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت قدس با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از دولت بایدن خواسته اند که در حمایت از منافع رژیم صهیونیستی، مذاکرات احیای برجام را متوقف کند.

در واکنش به این درخواست،‌ وزیر خارجه آمریکا بر تداوم مذاکرات وین درخصوص احیای توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

آنتونی بلینکن خاطرنشان کرد: مذاکرات در وین در جریان است تا ببینیم که می‌توانیم پایبندی دوجانبه به برجام بازگردیم یا نه و این مذاکرات ادامه خواهند یافت.

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوران دونالد ترامپ از مذاکره‌کنندگان آمریکایی خواست که جمهوری اسلامی ایران را دشمن خود درنظر بگیرند.

وی با انتشار مطلبی در توییتر نوشت: ایران که یکی از حامیان حماس است، گفته که از “مبارزه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند”. حماس یک گروهک تروریستی است نه یک “خیریه”. مذاکره‌کنندگان آمریکایی باید هر دو را دشمن خود درنظر بگیرند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

 مقاومت فلسطین در فاز جدید، معادله شوک آوری را رقم خواهد زد

حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود

در حوادث اراضی اشغالی این بار فلسطینی‌ها ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند

اسیر در گنبد آهنین خویش؛ این روزهای رژیم صهیونیستی

پارلمان های جهان و سازمان های مردم نهاد از دفاع مشروع ملت فلسطین حمایت کنند

***

توضیحات مهمان پرست درباره طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی پس از ثبت نامش در انتخابات ریاست جمهوری از پربازدیدترین خبرهای انتخاباتی بود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب و دروغ با عنوان بنزین بیست هزار تومانی هستیم، اظهار کرد: باید بررسی شود که چه افرادی حاضر شده اند چنین دروغی بگویند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تامین منافع مردم و رسیدگی به قشر متوسط و ضعیف است تا فاصله طبقاتی جبران شود، افزود: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خوردو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هم در مراسم افتتاح طرحهای مناطق آزاد با ابراز امیدواری مبنی بر برگزاری انتخابات بسیار خوب اظهار کرد: ما همیشه میگویم انتخابات باشکوهی داشته باشیم اما از انتخابات اخلاقی کمتر می گویم. انتخابات در همه دنیا وجود دارد و برگزاری انتخابات پرشور ویژه کشور ما نیست. اما انتخابات پرشکوه و سالم و مبتنی بر اخلاق اسلامی مورد انتظار ماست. تهمت زدن و دروغ گفتن برای گدایی رای بدترین کار است. ریاست جمهوری مسئولیت سخت و سنگینی است که هر لحظه هزارات مشکل دارد مخصوصا اگر رقبا و مخالفان پرقدرت باشند و امکانات زیادی در مشت داشته باشند.

همچنین محمدرضا جلایی پور،‌ عضو جبهه اصلاح طلبان ایران  از قطعی شدن تصمیم جهانگیری برای حضور در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: پیام‌ها و تماس‌های جداگانهٔ تعدادی از رهبران و بزرگان اصلاحات باعث شد اسحاق جهانگیری عصر امروز، پنج‌شنبه، تصمیم قطعی‌اش برای حضور در انتخابات را اتخاذ کند.

جهانگیری به عنوان کاندیدای پیشنهاد شده توسط بیش از دو سوم اعضای جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

عدم ثبت نام سعید جلیلی در انتخابات هم توسط یکی از اعضای دفتر او تکذیب شد.

وی گفت که باید تا شنبه (روز پایان ثبت نام از داوطلبان) باید منتظر ماند.

عباس  آخوندی،‌ وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت حسن روحانی هم که انتقادات اخیرش نسبت به دولت تدبیر و امید حاشیه ساز شده بود،‌ گفت:بحث های گفتمانی را از سال آغاز کردم و به این روزها ربطی ندارد. من از آن زمان گفتم مسئله ایران، شکل گیری دولت ملی است. دولت ملی باید مظهر اراده‌ی ملی و نماد شهروندان ایران باشد.

گزارش کامل  ایسنا از چهارمین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم را اینجا بخوانید و برای اطلاع از اینکه تاکنون چه کسانی داوطلب پاستورنشینی شده‌اند هم می توانید به این گزارش مراجعه کنید.

سفر محمد جواد ظریف به مادرید در در آغاز تور اروپایی‌اش از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود که  گسترش همه‌جانبه روابط دوجانبه و همکاری مشترک در موضوعات موردعلاقه فی‌مابین تمرکز اصلی این سفر است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب سفر به چند کشور اروپایی در مرحله نخست به اسپانیا سفر کرده است با خانم آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی به تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.