پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ شهریور ایسنا

اظهارات روحانی در جلسه هیات دولت/ اطلاعیه دادگستری استان فارس درباره پرونده نوید افکاری/ واکنش ظریف به گزارش ادعایی پولیتیکو/ توضیح واعظی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی کالاها/ ابتلای دو نماینده مجلس به کرونا و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

از الان پیروزی ملت ایران را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اظهارات رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با یادآوری تلاش‌های شکست‌خورده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: آمریکا که بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد.

وی افزود: در دنیا دو سه تا کشور هستند که به آمریکا چسبیده‌اند، یکی رژیم نامشروع صهیونیستی است، و جز آن یکی دو کشور کوچک. جز این کسی آمریکا را همراهی نکرده و از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم.

خطای فاحش در پرونده نوید افکاری تقریبا محال است

اطلاعیه دادگستری استان فارس درباره پرونده نوید افکاری هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال است.

واکنش ظریف به گزارش ادعایی پولیتیکو

توییت وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش ظریف به گزارش ادعایی پولیتیکو نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمد جواد ظریف در توییتی نوشت: دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین، دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور نماید.هم اکنون، وی تلاش دارد تا از طریق ارائه هشدار دروغین جدیدی، ترامپ را به مادر تمامی باتلاق‌ها بکشاند و فریب دهد. زمان بیدار شدن است!

در دفاع مشروع در برابرهرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم

همچنین مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرد: ایران در برابر هرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه ای تردید نخواهد کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ترامپ برای معاینه رشد عقلی‌ به یکی از بیمارستان‌های تخصصی منتقل شود

حرکت مغایر با قوانین بین المللی تنها باعث انزوای بیشتر آمریکا می‌شود

اتهام حمله سایبری از سوی مقامات فدرال آمریکا علیه دو شهروند ایرانی و فلسطینی

بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام درباره ایران

هیچ کس تلاش‌های مضحک آمریکا را نمی‌پذیرد

***

توضیح واعظی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی کالاها

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: هیچ بحثی برای نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم ما ارز را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تعیین کردیم تا کالاها ارزان به دست مردم برسد اما در شبکه توزیع اتفاقاتی می افتد یا واسطه گری هایی در ارز انجام می شود. رئیس جمهور هم دستور دادند که معاون اول پیگیر موضوع شود و وی اکنون بعد از جلسه دولت با وزیر کشاورزی و سرپرست وزارت صمت و معاونان آنها جلسه دارد تا مسلله گرانی بعضی کالاها و توزیع آن را ساماندهی کند.

توضیح رئیس دفتر رئیس جمهور درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی کالاها هم از پربازدید ها بود.

روح‌الامینی به کرونا مبتلا شد

خبر بعدی، ابتلای عبدالحسین، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا بود.

وی با اعلام این خبر در صفحه توییترخود با دو هشتگ مدافعان سلامت و کرونا نوشت: حضور  برخط در جلسه گروه دارویی فرهنگستان علوم پزشکی به علت قرنطینه خانگی.

ابتلای نماینده اراک به بیماری کرونا

همچنین مسئول روابط عمومی محمد حسن آصفری در پیامی در کانال تلگرامی وی از مثبت اعلام شدن آزمایشات انجام شده تست بیماری کرونا (Covid_19) نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود که وی هم اکنون تحت درمان بوده و حال عمومی آصفری رضایت بخش است.

اشتباه لفظی بایدن در یک سخنرانی درباره ایران و عراق

اشتباه لفظی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

جو بایدن در یک سخنرانی با یک اشتباه لفظی به اشتباه از ایران به جای عراق نام برد و به اشتباه گفت: نظامیان آمریکایی در ایران و افغانستان جانشان را از دست دادند. 

او سپس این اشتباه را اصلاح کرده اما این اولین بار نیست که گافی داده است که موجب گمانه زنی آمریکایی ها درباره وضع سلامت روانی او شده است. 

“سلطان دروغ “

گفت و گوی ایسنا با یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل درباره دروغ های ترامپ نیز از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

کوروش احمدی با بیان این که دروغ همزاد پوپولیسم است، گفت : هر سیاستمدار هرچه بیشتر از برآوردن انتظارات اقشار فرودست ناتوان شود، به ناچار رو آوردنش به دروغ و جعل و تحریف بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد :حدود شش ماه بعد از شروع مبارزات انتخاباتی ترامپ، وبسایت FactCheck.org او را “سلطان دروغ” نامید و اعلام کرد که در طول ۱۲ سالی که این وبسایت فعال بوده هرگز با چنین پدیده ای برخورد نداشته است. از نظر این وبسایت ویژگی ترامپ این است که او نه تنها از نظر شمار ادعاهای بی پایه اش در تاریخ آمریکا بی نظیر است، بلکه از نظر خودداری در پذیرش اشتباه بعد از این که دستش رو می شود نیز نظیر ندارد. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.