پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ اردیبهشت ایسنا

درگذشت کاظم پور اردبیلی/ راهپیمایی خودرویی روز قدس در تهران/ برگزاری نماز عید فطر در مساجد/ انتقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با توافق هسته‌ای/ رگبار پیامک‬⁩‌های صنفی ⁧‫بازنشستگان‬⁩ و ⁧‫معلمان برای تصویب طرح‌های ‌حمایتی و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

کاظم پور اردبیلی دار فانی را وداع گفت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسین کاظم پور اردبیلی از دیپلمات های باسابقه و برجسته کشورمان پس از تحمل دوره‌ای از بیماری در اثر خونریزی مغزی دارفانی را وداع گفت.

کاظم‌پور اردبیلی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیرماه بود و در کسوت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک  در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بود.

پیام ظریف در پی درگذشت یک دیپلمات برجسته

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم با انتشار پیامی در اینستاگرام درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفت و نوشت: درگذشت برادر بزرگوار، دوست صادق و همکار عزیزم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات برجسته و کم نظیر کشورمان ضایعه بزرگی برای جامعه دیپلماسی است.

پیام های دیگر به همین مناسبت را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پیام واعظی در پی درگذشت کاظم‌پور اردبیلی

جهانگیری درگذشت نماینده جمهوری اسلامی ایران در اوپک را تسلیت گفت

ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد

***

راهپیمایی خودرویی روز قدس در تهران/برگزاری نماز عید فطر در مساجد

دومین خبر پربازدید امروز صحبتهای رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود که اعلام کرد: روز قدس در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت سفید دارند در محل نماز جمعه برگزار می‌شود و در تهران نیز این مراسم به صورت حرکت تبلیغی به وسلیه خودروها انجام می‌شود.

حجت الاسلام والملسمین حسن روحانی همچنین در مورد  آخرین تصمیم برای برگزاری نماز عید فطر هم گفت: بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار شود اما نه در مصلاها و اماکنی که اجتماعی بزرگ مثل سال های گذشته انجام می‌شد، بلکه هر مسجدی می‌تواند را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نماز را برگزار کنند مردم در منازل خود هم می‌تواند نماز  را بخواند.

خبرهای دیگر درباره کرونا ویروس را در لینک های زیر بخوانید.

توزیع یک میلیون بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا

تداوم اختیارات مدیران در شرایط فورس ماژور و کرونایی

***

مجلس بدون استقلال در راس امور نخواهد بود

تاکیدات یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بر ضرورت استقلال مجلس هم از خبرهای پر مخاطب بود.

محمدجواد حق‌شناس با اعتقاد به بی‌توجهی به جایگاه مجلس در دوره دهم از سوی برخی نهادهای تصمیم گیر در تایید نهایی مصوبات، و آن چه شکل گیری برخی بدعت‌ها خواند ابراز عقیده کرد: خود ریاست و هیات رئیسه مجلس هم از جایگاه مجلس مراقبت نکرد. افزایش قیمت بنزین، مصوبه‌ای بود که کمر مجلس دهم را شکست. این تصمیم باید در قالب بررسی لایحه بودجه در مجلس تصمیم گیری می شد. مجلسی که نتواند مستقل عمل کند نمی تواند در راس امور باشد.

هیچ جریانی در مجلس دهم بر دیگری برتری نداشت

خبر بعدی، ارزیابی مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره عملکرد مجلس دهم بود.

عباس سلیمی‌نمین سلیمی نمین  ابراز عقیده کرد: در دوره دهم امتیازگیری نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی و آلوده‌سازی نمایندگان از سوی این دستگاه‌ها بیشتر متوجه قوه مقننه شد و مجلس از این لحاظ لطمه جدی دید. علت عمده رشد این آفت، نبودن یک جریان قوی در مجلس بود. هیچ جریانی در مجلس دهم بر دیگری برتری نداشت و با توجه به گرایش جریان امید به دولت، وزن دولت در مجلس تقویت شده بود.

گفت و گوی های دیگر ایسنا با محوریت اولویت‌های مجلس یازدهم  را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

نظارت بر عملکرد دولت اولویت مجلس یازدهم باشد

مجلس یازدهم به جای آتش زدن برجام قوانین مادر را تصویب کند

***

انتقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با توافق هسته‌ای

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از رویکرد مقامات آمریکایی در مخالفت با توافق هسته‌ای انتقاد کرد و در پیامی توییتری نوشت: مخالفان توافق هسته‌ای درمانده و نادان هستند. در شروع یک مناقشه آن‌ها دو یا سه استدلال مخالفت آمیز و شعار را مطرح می‌کنند. به محض اینکه استدلال‌ها و شعارهایشان رنگ می‌بازد خسته می‌شوند و بدون توجیهی مناسب به سراغ توهین به مخالفانشان می‌روند. این جای تعجب ندارد!

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

رگبار پیامک‬⁩‌های صنفی ⁧‫بازنشستگان‬⁩ و ⁧‫معلمان برای تصویب طرح‌های ‌حمایتی

خبر رگبار پیامک‬⁩‌های صنفی ⁧‫بازنشستگان‬⁩ و ⁧‫معلمان نهضت سوادآموزی‬⁩ برای تصویب طرح‌های سه‌فوریتی حمایتی در روزهای پایانی مجلس از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در روزهای آخر ⁧‫مجلس دهم‬⁩، ⁧‫نمایندگان‬⁩ با رگبار ⁧‫ پیامک‬⁩‌های صنفی ⁧‫بازنشستگان‬⁩ و ⁧‫معلمان نهضت سوادآموزی‬⁩ برای تصویب طرح‌های سه‌فوریتی جهت حمایت از آنها مواجه‌اند که در نوع خود جالب است. ضرورت‌ها و اولویت‌ها قابل درک است اما ۷خرداد، آغاز مجلسی است با نگاه نو و انرژی تازه برای احقاق حقوق همه اصناف.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.