«پرتقال‌ آلوده» و «نارگیل‌ تقلبی» در بازار؟

پس از تکذیب خبر ورود خرمای آلوده به کشور، اینک نوبت به میوه آلوده رسیده است. این روزها پیامک‌هایی در میان مردم دست به دست می‌شود که در آن نسبت به وجود پرتقال آلوده در بازار هشدار داده شده است. در متن این پیامک آمده است«پرتقال‌هایی در میوه‌فروشی‌ها وجود دارد که از عراق آمده و داعشی‌ها در آن خون آلوده تزریق کرده‌اند. لطفا به هموطنان خود بگویید از خریدن پرتقال امتناع کنند. »

علاوه بر موضوع پرتفال، هشدارهایی نسبت به نارگیل‌های وارداتی هم مطرح شده مبنی بر اینکه نارگیل‌های وارد شده به بازار از شیره خالی شده و با آب پر می‌شوند و به دست مردم می‌رسند.

در این راستا، حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌ بیان کرد: شایعات مربوط به میوه و سبزی چندان صحت ندارد، چون با توجه به سرعت فسادپذیر بودن این محصولات اصلا امکان نگه داشتن واجرای برنامه خاصی روی این محصولات وجود ندارد.

مهاجران بیان کرد: این اخبار شایعه است و مشخص نیست که چه کسانی و با چه اهدافی این شایعات را منتشر می‌کنند. یک روز خبر می‌رسد که پرتقال‌های آلوده از عراق وارد کشور شده‌اند، در حالی که به طور کلی پرتقال از مصر وارد ایران شده و از عراق عبور نمی‌کند. این میوه از مصر به پاکستان و از آنجا به شیراز و از شیراز به تهران می‌آید.

او افزود: در واقع ما صادرات میوه‌هایی مانند هندوانه و سیب‌زمینی‌ داریم ولی واردات میوه از این کشورها انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان کرد: به طور کلی بازار میوه و سبزی، درگیر شایعات متعددی می‌شود. چندی چندی پیش نیز در مورد خرما، شایعاتی مطرح شده بود که صحت نداشت. گفته می‌شد که خرمای بازار ایران نیز توسط داعشی‌ها آلوده شده است که این خبر نیز صحت نداشت. همچنین مدتی بعد، پیامکی در میان مردم رد و بدل می‌شد که در آن به مردم هشدار داده شده بود نارگیل نخورند، چون شیره نارگیلی که در بازار موجود است کشیده شده و به جای آن آب قرار داده‌اند.

مهاجران همچنین بیان کرد: چینین چیزی به طور کلی ممکن نیست چون اولا محتویات نارگیل آب است و نه شیره، دوما اگر کسی آب نارگیل را خالی کرده و به جای آن آب پر کند، نارگیل بالافاصله می‌گندد.

نوشته «پرتقال‌ آلوده» و «نارگیل‌ تقلبی» در بازار؟ اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.