پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی اجرا کننده نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیش از زمان قانونی اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک به منظور تشویق ارائه دهندگان خدمت، مطالبات تمام مراکز درمانی که اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک کرده بودند از ابتدای سال تابه حال در همان ماه پرداخت شد و از این پس نیز این روند ادامه خواهد یافت و مشکلی در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.

پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی اجرا کننده نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر حسین رنجبران در خصوص برخی مشکلات در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور، بیان کرد: مسلما هر تغییری با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود ولی باید توجه داشت که ما در راستای استقرار دولت الکترونیک و اجرای قانون قدم برمی‌داریم تا مردم بتوانند خدمات آسان و مناسب‌تری را از ارائه دهندگان خدمت دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد ممکن است با تفکرات مختلف به این موضوع نگاه کنند و بگویند این اقدام زمان‌بر است. باید توجه داشت که بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر نیز مسیر نسخه‌نویسی الکترونیک را برای ارائه خدمات بهتر پیش گرفته‌اند؛ چرا که نسخه نویسی الکترونیک یکی از مقدمات دولت الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت است.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران که خود به عنوان پزشک نیز فعالیت می‌کند در خصوص تجربه خود از نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: روزهای اول که می‌خواستم نسخه نویسی را به صورت الکترونیک انجام دهم برایم سخت بود؛ ولی بعد از چند بار نسخه نویسی الکترونیک، از آن چیزی که تصور می‌کردم آسان‌تر شد؛ به طوری که بیمار تنها با کد رهگیری و کدملی دارو و سایر خدمات لازم را دریافت می‌کند و دیگر نیاز نیست برای تمدید دفترچه کاغذی و موضوعات مرتبط، وقت بگذارد.

رنجبران ادامه داد: در صورتی که چند قلم دارو در داروخانه موجود نباشد، بیمار می‌تواند با همان کد رهگیری به داروخانه دیگری مراجعه کرده و داروی مورد نیاز خود را تهیه کند. در کل نسخه‌نویسی الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث کاهش هزینه‌ها وترددهای غیرضروری می‌شود و بیماران در اقصی نقاط کشور می‌توانند به صورت الکترونیکی ویزیت و دارو دریافت کنند.

وی گفت: پیشرفت میانگین کشوری۹۳ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیک  در بیمه سلامت نشان می‌دهد که اقدامات به خوبی انجام شده است در غیر این صورت این موفقیت حاصل نمی‌شد. البته از آن جایی که این برنامه هنوز در کلان شهرها با سرعت کمتری در حال انجام است با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که موانع موجود را رفع کرده و پیشرفت قابل توجهی در این استان‌ها نیز داشته باشیم.

رنجبران در پایان، تاکید کرد: پیش از زمان اجرای قانونی این برنامه به منظور تشویق ارائه دهندگان خدمت، مطالبات تمام مراکز درمانی که اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک کرده بودند از ابتدای سال جاری تابه حال در همان ماه پرداخت شد و از این پس نیز این روند ادامه خواهد یافت و مشکلی در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.