پرداخت بیمه به پناهندگان

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: کسانی که دارای کارت آمایش مرحله نهم می باشند، کارت بیمه دریافت می‌کنند که سقف پرداخت بیمه به پناهندگان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: کسانی که دارای کارت آمایش مرحله نهم می باشند، کارت بیمه دریافت می‌کنند که سقف پرداخت بیمه به پناهندگان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 محمد عجمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه اتباع و مهاجرین خارجی استان اظهار داشت: براساس پیگیری‌های اداره‌کل اتباع وزارت کشور و دفتر کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در تهران بحث بیمه پناهندگان در ایران و استان اجرایی و عملی شده است و قرارداد بیمه‌ای پناهندگان با شرکت بیمه آسیا بسته شده است.

وی افزود: از ابتدای آبان‌ماه پناهندگانی که دارای کارت آمایش مرحله نهم می باشند می‌توانند با مراجعه به دفتر بیمه آسیا واقع در مشهد خیابان چمران، چهارراه گلستان نسبت به دریافت کارت بیمه خود اقدام کنند.

عجمی گفت: کسانی‌ که کارت بیمه سال قبل را دریافت کرده‌اند و جزو اقشار آسیب‌پذیر معرفی شده‌اند با ارائه کارت بیمه سال قبل و کارت آمایش مرحله نهم خود می‌توانند کارت تازه بیمه دریافت کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: اعتبار این کارت بیمه از ۲۵ شهریورماه ۹۲ به مدت یکسال است و کسانی که این کارت را با تأخیر دریافت می‌کنند اسناد و مدارک بیمه‌ای که در دست دارند از این تاریخ توسط بیمه آسیا قابل پرداخت است.

عجمی در ادامه گفت: هزینه‌های قابل پرداخت نیز در پایگاه اینترنتی اداره اتباع wwww.ATBa.khorassan.ir وجود دارد که از طریق این پایگاه اینترنتی می‌توانند نوع هزینه‌هایی که قابل پرداخت است را ملاحظه کنند.

مشاور استاندار خراسان رضوی اقشار آسیب‌پذیری که شناسای شده‌اند را زنان سرپرست خانوار به شرط نداشتن فرزند ذکور بالای ۱۸ سال، کودکان بی‌سرپرست، اشخاص دارای معلولیت، خانواده بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص، کودکان بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی، زنان بالای ۶۰ سال بی‌سرپرست، مردان بالای ۶۰ سال سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای معلولین جسمی، حرکتی و عقب‌مانده ذهنی، اعضای خانواده بیماران خاص و خانوارهای فاقد تمکن مالی نام برد و گفت: این اشخاص هزینه‌ای بابت حق بیمه نخواهند پرداخت و به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی افزود: ۳۰ درصد اتباع جزو اقشار آسیب‌پذیر استان خراسان رضوی می باشند.

عجمی همچنین در ادامه افزود: کسانی که کارت آمایش مرحله نهم را دریافت نکرده‌اند نمی‌توانند کارت بیمه داشته باشند.

وی افزود: بعد از اقشار آسیب‌پذیر سایر اشخاص می‌توانند با پرداخت مبلغی بابت حق بیمه کارت بیمه دریافت کنند که در سال قبل این مبلغ ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر بابت حق بیمه بوده است اما در رابطه با سال جاری تاکنون مبلغی تعیین نشده است.

به گزارش  از فارس، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان افزود: در استفاده از بیمه محدودیتی وجود ندارد و همه اشخاص واجد شرایط می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

عجمی در خاتمه گفت: بیمارستان سجاد (ع)، بیمارستان امام هادی (ع) و بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مراکز طرف قرارداد این بیمه می باشند و با دو بیمارستان قائم و رضوی نیز بیمه در حال انعقاد قرارداد است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.