پرداخت خسارت خودرو‌ در خارج از کشور

بینا- رییس اداره کارت سبز بیمه مرکزی با اشاره به تاکید رییس کل بیمه مرکزی برای اصلاح ساختار کارت سبز، گفت: دارنده وسیله نقلیه که قصد تردد در کشورهای عضو این کنوانسیون را دارد، می‌تواند نسبت به خرید کارت سبز اقدام کند.
به گزارش بینا، اردشیر احدی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی کارت سبز از این پس تمامی شرکت‌های بیمه کشور در این حوزه فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: هم اکنون نیز هر دارنده وسیله نقلیه در کشور که قصد تردد در کشورهای عضو کنوانسیون کارت سبز را دارد، می‌تواند با مراجعه به شرکت سهامی بیمه ایران نسبت به خرید کارت سبز کوتاه مدت تا یک ‌ساله اقدام کند.
وی تصریح کرد: ضعف اطلاع‌رسانی در مورد مزایای کارت سبز و مغفول ماندن ظرفیت‌های بیمه‌ای در این باره می‌تواند به خسارات و زیان‌های جبران ناپذیر برای هم‌میهنان منتهی شود.
احدی با اشاره به تاکید رییس کل بیمه مرکزی برای اصلاح ساختار کارت سبز، گفت: به زودی با توزیع جزوه‌های راهنما و همچنین برپایی جلسات توجیهی در مرزهای زمینی کشور، مشکلات این حوزه را به حداقل خواهیم رساند.
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای دوجانبه با کشورهای روسیه و مونته‌نگرو در چند سال اخیر ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند به زودی با دیگر کشورهای عضو کنوانسیون نیز قراردادهایی به امضا می‌رسد تا خدمات‌رسانی به مردم شتاب بیشتری بگیرد.
احدی در مورد ساز و کار “کارت سبز” اظهار داشت: خریدار کارت سبز می‌تواند با آرامش خاطر در ۴۵ کشور عضو کنوانسیون کارت سبز تردد کند و در صورت وقوع تصادف و وارد شدن ضرر و زیان به شخص ثالث، دفتر کارت سبز در آن کشور موظف است خسارات وارده را پرداخت کرده و سپس از طریق دفتر کارت سبز جمهوری اسلامی ایران، نسبت به بازپرداخت خسارت اقدام کند.
رییس اداره کارت سبز، تعداد کارت سبز صادر شده در سال ۱۳۹۰ را ۵ هزار و ۲۰۰ مورد اعلام کرد و گفت : از هم اکنون باید خود را برای افزایش ترددها  آماده کنیم و صنعت بیمه باید حافظ حقوق و منافع هموطنانی باشد که به خارج از کشور سفر می کنند.
وی ایجاد بانک آمار و داده‌های کارت سبز و فعالیت در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی فراگیر را از برنامه‌های آتی بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: کارت سبز در کشور ما روند اصلاحی خود را طی می‌کند و  با تقویت زیرساخت‌ها و اصلاح ساختارهای موجود، افق‌های روشنی را پیش‌رو خواهیم داشت.
این گزارش حاکی است شورای دفاتر کارت سبز  از سال ۱۹۵۳ ‌رسماً کار خود را آغاز کرده و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به همراه ۴۴ کشور دیگر در این کنوانسیون بین‌المللی عضویت دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.