پرداخت فوری منابع ریالی به قطعه‌سازان

نجفی‌منش خواستار شد؛

پرداخت فوری منابع ریالی به قطعه‌سازان

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان خواستار عملیاتی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات به قطعه‌‎سازان شد و گفت: این منابع باید فورا به قطعه‌سازان پرداخت شود.

به نقل از مهر محمدرضا نجفی‌منش گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان با هدف حمایت از تولید ملی تصویب شده، این در شرایطی است که برخی می‌خواهند مانع از اجرای این مصوبه برای ایجاد تحول در دو صنعت استراتژیک و تاثیر‌گذار خودرو و قطعه سازی شوند.
دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به درخواست مجلس برای توقف اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت تسهیلات به دو خودروساز بزرگ کشور، افزود: صنعت خودروسازی آمریکا در برهه‌ای از زمان با کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو مواجه شد که دولت این کشور برای جلوگیری از ضرر بیشتر ۳۸ میلیارد دلار به صنعت خودرو این کشور کمک کرد‌.
وی تصریح کرد: چنین شرایط مشابهی در فرانسه هم دیده می‌شود و صنعت خودروسازی آن شاهد کمک ۶۰۰ میلیون یورویی دولت فرانسه بود اما متاسفانه به‌دلیل نبود نگاه حمایت از تولید از سوی برخی دست‌اندرکاران، کمتر شاهد چنین شرایطی در این صنعت در ایران هستیم.
عضو انجمن قطعه‌سازان خواستار تغییر دیدگاه به سمت حمایت از تولید ملی شد و افزود: تصویب این میزان تسهیلات در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت گرفت، بنابراین انتقاد به پرداخت این تسهیلات به خودروسازی محلی از اعراب ندارد.
حدود ۲ ماه پیش کارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رئیس جمهوری و با موضوع بررسی مسائل و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازان تشکیل جلسه داد و به منظور ساماندهی وضعیت تولید خودرو و قطعه‌سازی با پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲ گروه خودروسازی بزرگ ایران خودرو و سایپا موافقت کرد. پرداخت نیمی از این مبلغ به خودروسازان نیز حدود یک ماه پیش به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

دوشنبه ۲۰ شهریور   ۱۵:۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.