پرداخت قبوض و خرید اینترنتی شاپرکی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پرداخت کارت به کارت اینترنتی باید آنی انجام شود

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی تاکید کرد : خدمات پرداخت قبوض و خرید اینترنتی به شاپرک منتقل شده است و از قبل تسویه آنی آنها ممنوع شده بود

خبراقتصادی: ناصر حکیمی گفت: انتقال اینترنتی مانند فرآیند خودپردازها در لحظه انجام می گردد اما اگر مشتریان دربارهٔ انتقال آنی پول مشکلی داشته باشند می توانند به مرکز امداد شتاب شکایت کنند تا رسیدگی و تامین وجه شود.

وی با اشاره به دستور بانک مرکزی به بانک‌ها برای یکپارچه کردن پرداخت‌های اینترنتی و  اتصال سوئیچ آنها به شاپرک گفت : طرح انتقال فروشگاههای اینترنتی به شبکه شاپرک از مهر آغاز شده است و قرار بود تا اوایل دی تکمیل شود که در مورد پایانه های فروشگاهی انجام شده است.

وی افزود : در مهرماه ۳۰ درصد از پذیرنده ها به شاپرک پیوستند و تا امروز به ۸۶ درصد رسیده است و بانکها از زمان بندی کمی عقب می باشند که باید متصل شوند.

حکیمی گفت : این کار برای تجمیع نشانی و درگاه های اینترنتی برای پرداخت های اینترنتی صورت می گیرد  که از سرگردانی مشتریان و همچنین سوءاستفاده ها جلوگیری می کند و همه عملیات اینترنتی در shaparak.ir انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فروشگاههای اینترنتی در حال انتقال از بانکها به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت است ، گفت : ۱۴ درصد از پذیرندگان اینترنتی ما برای انتقال به شاپرک هنوز باقی مانده است.

حکیمی گفت: بعد از تکمیل این شبکه اطلاع رسانی خواهد شد که مردم به هیچ پایگاه اینترنتی دیگری غیر از شاپرک برای خدمات خرید و فروش اینترنتی مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه انتقال کارت به کارت – خرید اینترنتی و پرداخت قبوض از طریق اینترنت قابل انجام است ، گفت :  انتقال کارت به کارت هیچ تغییری نکرده است و ربطی به شاپرک هم ندارد و از طریق اینترنت بانک انجام می گردد و واریز به صورت آنی است.

وی افزود : خدمات پرداخت قبوض و خرید اینترنتی به شاپرک منتقل شده است و از قبل تسویه آنی آنها ممنوع شده بود که ۴۸ ساعته انجام می شد و با انتقال به شاپرک ۲۴ ساعته انجام می گردد.

وی گفت : بانک ها در خرید اینترنتی معمولاً مجموع مبلغ چند خرید را به صورت یکجا به حساب فروشنده واریز می کنند.

حکیمی افزود: در کشورهای دیگر هم تا ۷۲ ساعت واریز مبلغ طول می کشد تا از سوء استفاده ها از خریدار یا تحویل ندادن کالا جلوگیری شود.

وی گفت: جریمه ای برای کسانی که به شبکه شاپرک منتقل نشده اند در نظر گرفته نشده است ، اما طبق مقررات با بانک هایی که تا حالا همکاری نکرده اند ، برخورد می گردد.

وی تاصریح کرد : تلاش می کنیم تا سه هفته آینده همه بانکها خدمات اینترنتی را در قالب شاپرک ارائه کنند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.