مالیات سکه ۱۴۰۰ و مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۹ (اسفند ۱۴۰۲)

آخرین فرصت پرداخت مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۹ با تمدید مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی ۱۵ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است، که در این خبر جزئیات و میزان مالیات درنظر گرفته شده را بررسی خواهیم کرد.

مالیات مقطوع خریداران سکه 1400

به گزارش ممتاز نیوز، اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی طی سال گذشته که نسبت به دریافت حداکثر ۱۵۵ سکه اقدام کرده اند، طبق دستورالعمل ابلاغی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم ملزم به پرداخت مالیات مقطوع پیش بینی شده هستند و بر این اساس خریدارانی که در این گروه جای می گیرند، ملزم به نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیستند.

طبق دستورالعمل های ابلاغ شده تبصره ماده ۱۰۰ قانون در سال جاری، خریداران سکه باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مؤدیان مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir یا www.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و مشمول جریمه دیرکرد نشوند.

معاون حسابرسی اشخاص حقیقی با اعلام اینکه خریداران تا ۵ سکه مشمول مالیات نیستند، افزود: مالیات مقطوع قابل پرداخت برای افرادی که نسبت به مازاد ۵ تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی دریافت کرده اند، به ازای هر سکه ۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال، نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر سکه ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ ریال و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۵۵ سکه به ازای هر سکه ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.

به اطلاع میرساند پرداخت مالیات مقطوع در ۴ قسط مساوی برای خریداران سکه وجود دارد، همچنین افرادی که بیش از ۱۵۵ سکه در سال ۹۹ خریداری کرده اند مشمول این دستورالعمل نبوده و باید نسبت به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلق تا تاریخ ۱۵ تیر ماه اقدام کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.