آخرین اخبار پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸

در مقابل این سوال که چرا مطالبات فرهنگیان پرداخت نشد، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: ۹۳۴میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است و دیگر بدهی ندارند! اما ۱۱۰۰ میلیارد تومان معوقه فرهنگیان که از سال ۹۷ به سال ۹۸ منتقل شده همچنان باقی مانده است.

بروز رسانی خبر:

پرداخت مطالبات فرهنگیان

آخرین اخبار پرداخت مطالبات فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه در پاسخ به اینکه زمان دقیق پرداخت معوقات فرهنگیان چه تاریخی است گفت: آموزش‌وپرورش هر میزان بدهی که اعلام کرده بود، ما پرداخت کردیم و بعید است که فرهنگیان باز هم مطالبات داشته باشند، ۹۳۴ میلیارد تومان بابت مطالباتی که اعلام شده بود به آنها پرداخت کردیم”.

اما آن‌گونه که فرهنگیان می‌گویند فقط مطالبات حق‌التدریس مربوط به دو ماه مهر و آبان را دریافت کرده‌اند و با اتمام سال تحصیلی ۹۷-۹۸ هنوز باقی مطالبات آنها پرداخت نشده است.

البته علی الله‌یار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مدتی بعد یعنی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۸ از بدهی مجدد این وزارتخانه به فرهنگیان خبر داد به‌گونه‌ای که برای پرداخت مطالبات فرهنگیان مربوط به سه ماه پایانی سال ۹۷ فقط ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

در حالی که کسری‌ بودجه آموزش‌وپرورش شامل دو بخش می‌شود؛ نخست، کسری سال مالی که از طریق افزایش تخصیص جبران می‌شود و دوم، مطالباتی که به سال بعد منتقل می‌شود.

در این شرایط باید دید؛ حق‌التدریس سه ماه پایانی سال ۹۷ و حدود دو ماه از سال جدید معلمان شاغل به‌چه‌شیوه‌ای قرار است تأمین اعتبار و پرداخت شود؟

به گزارش اخبار فرهنگیان سایت خبری ممتاز نیوز، وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ دولت این جدیت را دارد تا مطالبات فرهنگیان را به صفر برساند و امیدواریم ظرف یک تا ۲ سال آینده بدهی‌ها را به صفر برساند.

وی افزود: اگر مشکلی برای خزانه ایجاد نشود و پرداخت ها را تامین کند با سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیده‌ایم تا بخشی از مطالبات فرهنگیان و بخشی از سرانه مدارس پرداخت شود .

ایشان ادامه داد: انجام رتبه بندی حرفه‌ای فرهنگیان،گام نخست برای ارتقای کیفیت منابع انسانی در آموزش و پرورش است. مهم ترین گزینه ما باید بالا بردن بهره‌وری از منابع موجود باشد.

تا این لحظه ۳۱نظر ثبت شده
  1. رسول:

    با سلام اقای حاج میرزایی لطفا اضافه کاری تدریس ابتدایی فروردین واردیبهشت ۹۸ و بعلاوه مهروابان ۹۸را واریزکنیدلطفا…

  2. معلم۲:

    دو روز مونده تا عید.هر ۵ دقیقه یکبار گوشی را نگاه میکنم.ببینم پیام واریز اومده یا نه. اگه حق الندریس قبل عید ندن . چیکار کنم.هیچ پولی هم نداریم. خدا به دادمان برس.آیا مسولین مثل ماهستند……دارا چه داند از حال ندار…….

  3. علی:

    دو روز مونده تا عید.هر ۵ دقیقه یکبار گوشی را نگاه میکنم.ببینم پیام واریز اومده یا نه. اگه حق الندریس قبل عید ندن . چیکار کنم.هیچ پولی هم نداریم. خدا به دادمان برس.آیا مسولین مثل ماهستند……دارا چه داند از حال ندار…….

  4. فرهنگی:

    سلام خدمت مسئول محترم سوال بنده از جنابعالی این است اگر حقوق متمرکز است و اگر مسئولین در رده بانک مرکزی و … قبول دارن ما کار کردیم چرا بایستی پس از موافقت آنان به حق خویش برسیم. با این حساب از امروز به بعد موافقت بانک مرکزی در پرداخت حق مسلم فرهنگیان (یعنی حقوق ماهانه مطابق کارمندان سایر ادارات) نیز از شروط اصلی است. بابا دست خوش.

  5. سعید:

    سلام کدوم مطالبات دادن؟چرا دروغ می نویسین.هنوز ۳ماه از پارسال طلب دارم امسال هم که تاحالا هیچی ندادن

  6. اهورا:

    من اولین باره که مطلب میذارم بعد میگن دیدگاهتون تکراری قبلا هم گفتین😂😂

  7. اهورا:

    دیگه ناهار و شامامروز و تغذیه فردای بچه رو هم نداریم با۲۵۰۰نمیشه زندگی کردبه کی بگم

  8. علیرضا متقی:

    هر سال نزدیک سال جدید و عید برای اینکه فرهنگیان را سر کار بگذارند

  9. سرباز معلم:

    خدا جای حق نشته اگه شما ها دارین ناحقی میکنین.

  10. هوشنگ از خمین:

    ان شاالله اینبار راست باشد و دیون را بدهند و این وزیر صادق باشد که اگر نباشد و دروغ بگوید واگذار می کنیم به امام صادق !!!!!!

  11. اخوان مقیمی:

    سلامنمی دانیم منظور از مطالبات چیست آیا حقوق و حق الزحمه ی امتحانات و اضافه کار و حق التدریس است یا دیون ناشی از صدور احکام به هر صورت اگر صادق باشند و راست بگن امسال برا فرهنگیان عید خوبی است و اگر طبق معمول درو غ محض باشد که به خدا می سپاریم چون در آخرت پاسخ حق الناس با کرام الکاتبین است امیدواریم چون مسلمان دروغ نمی گه …

  12. محمد توت:

    حق ما را بدین و دروغ نگین با تشکر

  13. سرباز معلم:

    فقط دعا میگنم خدا نعلتتون کنه و بس

  14. هوشنگ ساسیانی فر:

    به فرموده ی خداوند در قران مجید وای بر کذابان وای بر در و غگویان اینقدر دروغ گفتند که ما فرهنگیان باور نداریم خدا لعنت کند دروغگویان سال گذشته هم گفتند دیون را می دهند من ۲۰میلیون دیون داشتم برای احکام خودم که مدرک فوق لیسانس گرفتم و از زندگی عقب افتادم اگر حقم را داده بودند نمی رفتم برای معالجه ی فرزندم وام و قرض بگیرم خداکند اینبار راست بگویند وگرنه خدا عذابشان کند

    • محمد حسین تات:

      سال گذشته هم گفتند دیون و مطالبات فرهنگیان را می دهیم جناب وزیر از آه مظلوم بترسید ما معلمان به دانش آموزان درس صداقت و راستگویی می دهیم ترا خدا ترا خدا ترا پیامبر مدیونید به حرفتان عمل کنید بخدا روز قیامت سر پل سراط جلو شما را میگیریم اینبار بیا یید و بخاطر خدا به وعده تان عمل کن ید تا ما شارمنده زن و فرزند مان نشویم من از سال ۹۲ مبلغ ۱۷میلیون دیون ناشی از صدور احکام طلب دارم چون پرداخت نشد عید ام سال گذشته عذا شد. حالا خود دانی

  15. علی:

    سلام هر کار گر کارمند یا معلم ویا هرکسی که مزد زحمتش را سر وقت ندن نمی تواند خوب و دلسوزانه کار کند و در چنین جامعه ای انتظار اعتلای فرهنگ و پیشرفت معنی ندارد .وبلا ومصیبت در آن جامعه هویدا میشود.

  16. سعید:

    با سلام از این گونه خبر ها را ۱۹سال است که می شنوم ولی باور ندارم تا به حساب واریز نشه نباید اخبار را باور کرد همش دروغ میگن اول پول را واریز کنید بعد بگید واریز شد چند بار بدقولی کردید خدایی خودتان می دانید سایر ارگانها واریز می کنند و کسی خبر دار نمی شه نمی دونم چرا از اموزش پرورش باید در بوق وکرنا کنند

  17. محمدی خوزستان:

    سلام بر همکاران .بنده بازنشسته هستم سال۹۴ بعد از بیکاری واینکه دانشسرایی بودم وبا کارشناسی ادبیات عرب درسن ۴۴ بازنشسته شده بودم وهنوز تا ۶ سال برای سن خانه نشینی( البته در ذهن خودم) جاداشتم ۱۲ ساعت حق التدریس درمتوسطه تقبل کردم ۸س بنام خودم و۴س به نام همکاری رد کردند. اما بعد از ۲۱ سال مدیریت ومعاونت پرورشی چشمتان روز بد نبیند اصلا دانش اموزان نسبت به گذشته نه معلومات وگنجینه لغات فارسی وعربی داشتند ونه حال نوشتن وانجام کارهای کلاسی وخارج از آن دا داشتند وچون تنبیه ممنوع بود و۲۰ و۳۰ وفضای مجازی ۳۴ ساعته کنترل وفضولی می کنند بچه ها با وقوف به ابن نکته بی نظم وبی انضباط بودند ازطرفی دبگر وزارت متبوع ودولت خشکیده وفقیر بدتر از سودان پرداخت مزد مارا با دروغ آشکار به زمانهای بی عدد وملزم به شرایط خرانه ودولت حواله می داد امسال نه تنها خودم همکاری نکردم باتوجیه حدود۴۰ نفراز همکاران سایر رشته ؛ایشان را نجات دادم.چون فقط شعور مارا به بازی می گیرند.ورور روشن دروغ گناه کبیره را مرتکب می شوند. کمبودها راتحمل می کنیم ولی خودم وخانواده را دچار غصه نمی کنم.

  18. پرویز:

    اگه دولت لطف کنه و حقوق معلم درست در یک تاریخ معین واریز کنه و انهارو شرمنده خانوادش نکنه میتونه ادعا کنه معوقه هارو هم خواهد داد. فقط حرف زدن مشکلی حل نمیکنه.

  19. سعید:

    امروز ۲۳مهر ۹۶است ولی اضافه کاری سال ۹۵پرداخت نشد فقط دروغ نگید

  20. احمد:

    اینها انقدر دروغ گفتند که اگه راستم بگن هیچ ادمی باور نمیکنه صدرحمت به چوپان دروغگو البته هدف اینها که خدمت نیست سفره ای بازشده اقایان هم دولپی ……… برپدر همشون لعنت

  21. Xx:

    تاندادند،قبول نیست حرف همش میزنن
    ماروخرمیکنن یاخودشون خرند!؟؟؟
    خرخودشونن وکره خرم بچهاشونن

  22. محمد:

    دروغه واقعا از اموزشو پرورش بعیده ک خودش قول میده ولی عمل نمیکنه تمام حرفاتون دروغه معلوم نیست پول مارو دارن باش چکار میکنن ک حاضر نیستن حق زحمتامونو بدن, وقتی ریس اموزش و پرورش بابی لیاقتیش اون همه پولو برداشت و ازش تشکر کردن دیگه حرفی نمیمونه

  23. سرباز معلم:

    من دیگه کرایه ماشین هم ندارم. 🙁

  24. علی:

    پس حقوق سرباز معلمین که ۹ماهه حقوق نگرفتن چی؟بخدا همش دروغ میگن دیگر آدم صبرش لبریز شده با این همه سختی های زندگی

  25. محمدزاهدی:

    دروغ است مطالبات رانداده اند

  26. علی:

    باسلام وخسته نباشید بنده برای بار چندم تقاضا وسوال داشتم ک ما خدمتگذاران وسرایداران مدارس ایا جز این جامعه فرهنگیان نیستیم ک این اضافه حقوق ک شامل معلمان شده شامل ما نشده چرا مگه ما جززحمت کشان نیستیم؟

  27. عاطفه صفوی:

    واقعا به فکر ما بازنشستگان آموزش و پرورش باشید با تورم موجود چه باید تورم هروز بیشتر و بیشتر میشه ولی متاسفانه حقوق ما بازنشستگان قادر به جوابگویی نیست خواهشمند است این مطالبات را خیلی زود به حساب ما واریز کنید

  28. اقای امیر خسرو قدرتی:

    اینجانب درخواست اکتساب اعتبار ریالی سنوات دانش اموزی یا دانشجوی دیروزی ام را از کارگر اموزش وپررورش استان تهران مسئلت داری م ۰۹۳۳۹۴۴۷۰۹۶

  29. احد ترصدی:

    با سلام .مطالبات یک دوم حکم دیوان عذالت اداری معلمان بازنشسته استثنایی انزلی در استان گیلان مربوط به سال هشتاد و هفت هنوز در تاریخ چهارم فروردین پرداخت نشده در حالی که واریزی جهت سازمان بازنشستگی رو هم پرداخت کردیم …لطفا تیتر بی خود و خبر دروغ نوشته نشود

  30. احمد:

    !!!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.