پرداخت وام به خانه‌های ۱۵ ساله تصویب شد

۱۱ام بهمن ،

پرداخت وام به خانه‌های ۱۵ ساله تصویب شد | چاپ |
چهارشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۵:۱۲

بینا- وزیر راه و شهرسازی با اخطار به سودجویان بازار مسکن، گفت: اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی خرید به خانه های با عمر ۱۵ سال ساخت از هفته آینده آغاز می گردد.
به گزارش بینا، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش مدت زمان اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن گفت: در قبل وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن به خانه های با عمر ۱۲ سال اختصاص می یافت اما بر اساس توافق انجام شده این مدت به ۱۵ سال افزایش پیدا کرد.
وی افزود: این افزایش سیاست خوبی بود که با همکاری بانک مسکن به اجرا می رسد البته بانک مسکن قصد داشت تا برای خانه های ۱۲ ساله ۲۰ میلیون تومان و ۲۰ ساله ۱۰ میلیون تومان وام بدهد اما با پیشنهاد ما وام ۲۰ میلیونی برای خانه های ۱۵ ساله تصویب شد.
بر اساس گزارش مهر، وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه این مصوبه از اول هفته آینده اجرایی می گردد، گفت: در هفته های قبل این موضوع مورد توافق قرار گرفت تا از هفته آینده به صورت رسمی اجرا شود.
وی در خصوص شرایط مسکن ویژه آتی شهر اظهار داشت: شرایط مسکن ویژه تهران تغییری نداشته است و کسانی که واجد شرایط می باشند می توانند ثبت نام کنند.
نیکزاد افزود: تعداد پیمانکاران در تهرانسر افزایش پیدا کرده است و واحدها به صورت اسکلت فلزی و قالب تونلی در حال ساخت می باشند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مسکن ویژه ۳۰ درصد قیمت زمین و هزینه ساخت از متقاضی گرفته می گردد و تلاش مان این است که افزایش قیمت بیش از ۱۲۰ میلیون تومان نباشد.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد قیمت زمین به صورت تقسیطی دریافت می گردد، گفت: برای رعایت حال متقاضیان بیش از ۱ میلیون تومان هر قسط زمین نخواهد بود.
نیکزاد با بیان اینکه وزارت راه به دنبال این است که سال آینده مسکن ویژه تهران را تحویل مردم دهد، اظهار داشت: بنابراین اشخاصی که قصد خرید خانه در تهران را دارند می توانند با ثبت نام در مسکن ویژه واحدها را دریافت کنند.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سال قبل بالغ بر ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس ثبت نام شد، گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر پرند آماده است و در حال تکمیل تاسیسات زیر بنایی و روبنایی واحد ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد در پاکدشت، دماوند، اسلام شهر، شهریار و واوان در دست ساخت است، گفت: این واحدها به صورت ویژه پیگیری می شوند تا به زودی به بهره بردار ی برسند.
نیکزاد درخصوص افزایش قسمت مسکن درتهران در سال جاری و سال آینده گفت: تمام ساخت و سازهایی که در مسکن مهر و بافت فرسود انجام می گیرد به این سبب است که بازار مسکن ثبات لازم را داشته باشد اما اگر بعضی قصد داشته باشند که بازار مسکن را مانند بازارهای دیگر به هم بریزند مطمئن باشند که ما از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.
وی گفت: اقداماتی مانند مالیات بر خانه های خالی و برمعاملات مکرر و همچنین بر زمین های بایر از اقداماتی است که وزارت راه درصورت عدم ثبات در بازر اجرایی می کند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به اندازه متقاضیانی که در مسکن ویژه ثبت نام کرده اند مسکن می سازیم و مشکلی در خصوص ساخت و تحویل واحدها برای تهرانی ها نداریم.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.