پرداخت وجه برای نیم‌ساعت اول پارک حاشیه‌ای ممنوع

پرداخت وجه برای نیم‌ساعت اول پارک حاشیه‌ای ممنوع

جام جم آنلاین: اختلاف شهرداری و شورای عالی ترافیک بر سر دریافت وجه در نیم ساعت اول پارک حاشیه‌ای در سطح شهر توسط پارکبان‌ها همچنان ادامه دارد، به طوری که دبیر شورای عالی ترافیک با تاکید بر رایگان بودن توقف نیم ساعت اول پارک حاشیه‌ای گفت: در ماده ۱۵ قانون جدید راهنمایی و رانندگی که اردیبهشت سال گذشته ابلاغ شد، به صورت شفاف اعلام شده نیم ساعت اول پارک حاشیه‌ای رایگان است.

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با مهر ضمن بیان این‌که متاسفانه با وجود تذکرات بسیار درخصوص تخلفات پارک حاشیه‌ای هنوز از شهروندان برای نیم ساعت اول، هزینه پارک دریافت می‌شود، افزود: هزینه پارک‌های حاشیه‌ای براساس قانون باید به حساب خزانه ریخته شود و بعد در اختیار شهرداری برای ساخت پارکینگ قرار گیرد، اما در حال حاضر هزینه‌های پارک به حساب شهرداری واریز می‌شود.

به گفته وی، در برخی نقاط شهر هزینه پارک‌های حاشیه‌ای تا ساعت ۲۲ یا ۲۳ شب است که براساس قانون، شهرداری فقط مجاز است در ساعات ۷ تا ۲۱ هزینه پارک دریافت کند.دبیر شورای عالی ترافیک تصریح کرد: بارها این موضوع به مدیریت شهری تذکر داده شده است، اما توجهی به تذکرات ما نمی‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

بهبود وضع پارک حاشیه‌ای با پارکومترهای جدید

از سوی دیگر، جانشین رئیس پلیس راهور تهران با اعلام بهبود وضع پارک در پایتخت با استفاده از پارکومترهای جدید تاکید کرد: توقف نیم ساعته در محل‌های نصب این دستگاه‌ها رایگان است و هیچ وجهی نباید از مردم اخذ شود.

سرهنگ جمال بذرافشان در گفت‌وگو با مهر افزود: همزمان با نصب دستگاه‌های پارک حاشیه‌ای در سطح شهر بیش از ۵۰ درصد تخلفات ساکن کاهش یافته و جای پارک و معضل پارک خودرو نیز تا حدود بسیاری ساماندهی شده است. هم‌اکنون ۴۵ هزار جای پارک در تهران ساماندهی شده است و بزودی ۱۰۰ هزار جای پارک دیگر نیز ساماندهی می‌شود.

وی درخصوص زمان فعالیت این دستگاه‌ها گفت: طبق قانون، این دستگاه‌ها از ساعت ۷ تا ۲۱ فعال است، اما در برخی مناطق شهر به علت تردد شهروندان و حضور آنها ممکن است ساعات کار این دستگاه‌ها تا ساعت ۲۴ نیز ادامه داشته باشد. این امر غیرقانونی نیست و ساعات کار این دستگاه‌ها در برخی مناطق می‌تواند افزایش یابد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: توقف در نیم ساعت اول رایگان است و هیچ وجهی نباید از راننده اخذ شود و ماموران نیز نمی‌توانند در این زمان خودروها را جریمه کنند.

اما در حالی که مسوولان راهور و شورای عالی ترافیک همچنان بر رایگان بودن توقف خودروها در نیم ساعت اول پارک حاشیه‌ای تاکید دارند، معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که نیم ساعت اول توقف خودروها در پارکبان‌ها رایگان نیست، گفت: باید هیات وزیران در این زمینه مصوبه‌ای ابلاغ کند که این کار تاکنون انجام نشده است و در صورت ابلاغ مصوبه قطعا اجرایی خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.