پرداخت یارانه نقدی، فقط تا پایان سال ۹۳

محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد ادامه روند واریز یارانه های نقدی، اظهار داشت: یارانه نقدی با هدف تامین بخشی از هزینه های تحمیل شده بر خانواده ها در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی  پایان سال مهلت قانونی پرداخت یارانه ها تمام می شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: پس از پایان طرح پرداخت یارانه ها، تامین اجتماعی باید پاسخگوی کلیه مشکلات مالی مردم باشد و تورم را از فضای اقتصادی کشور حذف کند.

 

وی تصر یح کرد: زمان قانونی پرداخت یارانه های نقدی پایان سال ۹۳اعلام شده و پس از آن قطعا مردم با چالش های جدی اقتصادی مواجه خواهند شد.

 

خباز افزود:براساس برنامه پنجم توسعه کشور پس از پایان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تمامی جوانان بالای ۲۴سال باید شاغل و یا حقوق ایام بیکاری دریافت کنند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطرنشان کرد: اگر الزامات قانونی و امکانات مورد نیاز اقتصادی پس از پایان هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳فراهم نشود، احتمال دارد مجلس نهم موضوع تمدید زمان پرداخت یارانه های نقدی را در دستور کار قرار دهد.

اخبار اخبار جذاب

تا این لحظه ۲۱نظر ثبت شده
  1. منوچهر:

    یارانه حق مسلم همه ایرانیان هست.چه فقیر جه غنی.من انصراف دادم.ولی الان پشیمونم.چون ۷۵۰۰۰۰۰۰نفر دارن میگیرن.حق ما هم داره ضایع میشه.

  2. aliam:

    عجب بابا..همین یارانه ای که میدن پول پوشک بچه هم نمیشه،اونوقت میگن جمعیت در حال پیرشدنه،بچه دار شین..هه

  3. سوگند:

    من شوهرم بیکاره با یک بچه شش ساله با همین یارانه گذران زندگی می کنیم .هیچ کس هم کمکمان نمی کند همه کلاه خودشونو دو دستی گرفته اند براشان مهم نیست ما زنده ایم یا مرده ! لااقل دولت مراقب گرانی و تورم باشند که روز به روز قیمت ها میره بالا . ما که نه درآمدی داریم و نه کالایی که بکشیم روی قیمتش… ما با گرانی ها چه کنیم ؟

  4. نازنین:

    خدا نکنه یارانه ها قطع بشه

  5. محمد:

    آفرین بر نظر حسین آقا وقتی کسی پاسخ نخواهد کسب هم پاسخگو نیست اما صبر ملت هم حدی دارد این اتفاق به نفع …..

  6. حسین:

    درود

    اقتصاد ایران ورشکسته است و مردمش بیچاره. با یارانه یا بی یارانه. تورم و بیکاری و فقر در حال ازدیاد خواهد بود و چاره ای نیست طبق اصول انتخاب طبیعی (اینجا انتخاب بر اساس قدرت و ثروت) گونه های ضعیف تر حذف شوند و بروند به جهنم. مهم هم نیست اصلا. چون کسی پاسخی نمیخواهد و کسی هم پاسخ نمیدهد.

  7. علی:

    سلام اون آقای که گفته یارانه قطع میشه غلط کرده که چنین
    حرفی زده هرموقع تمام قیمت ها را برگرداندند به سال های
    پیش کرایه منزل سه سال پیش ۱۵۰۰۰۰تومان بود حال ۵۵۰۰۰۰
    هزارتومان شده آیاشماها خجالت نمکشید که این حرف ها رامی
    زنید یارانه باید برای همیشه ادامه داشته باشد این همان
    سوب سیدی که دولت سال ها داده

  8. مازیار:

    دولت نتنها باید یارانه بده باید چه چیز هم بزاره روش که روش بشه بگه که من یک دولت هستم و از امتیاز یک دولت قانونی و مشروع داخلی و خارجی برخوردار هستم. و مسولین این نظام روزی یک میلیارد خودشونو فدای این ملت مظلوم و طاقوت شده کنند.

  9. رسول:

    با سلام به نظر من یارانه مبلغش کمه زیادش کنند و قشر پر در امد را از لیست یارانه بگیران حذف کنند تا هم فشار لز روی دولت کم بشه و هم پرداخت یارانه اسون بشه با تشکر

  10. کسری:

    سلام: قبل از ثبت نام دولت ودولت مردان درخصوص آنهایی که وضعیت مالی آنها مساعد است گفته که ثبت نام نکنن واگر ثبت نام کنن ما شناسایی خواهیم کرد و سه برابر جریممه خواهند شد البته این اتفاق نیفتاده نمیدانم چرا؟ همین باعث میشود که مردم نسبت به حرفای دولت مردان بی اعتماد شوند . باید بگویم که قرار شده بود افراد آسیب پذیر شناسایی شوند که بازهم هیچ اتفاقی نیفتاده نظر بنده این است که با این تورم اگه یارانه نقدی قطع گرددبه قشرآسیب پذیر فشارسنگینی می آید خواهشن تدبیری اندیشیده شودکه به افرادآسیب پذیر یارانه بیشتری دهندالبته همان آسیب پذیر که میگوئیم نوع زندگی شهر نشین وروستانشین فرق کرده وتفاوت هزینه! که همان حرف شناسایی افرادآسیب پذیراست به هرحال باید با برنامه و فکر و کارشناسی دقیق و خدا پسندانه انجام گیردکه حداقل به قشرکم درآمد هم کمک شود نه اینکه قطع شود

  11. علی محمد صابون فروش از کیکن مریوان:

    هموطنان گرامی فقط به ارزانی فکر نکید. رفاه مردم در قیمتهای چهار سال پیش نیست. خیلی (چیزها) هست که دولت زحمت میکشد به ارزانی در خدمت مردم قرار میدهد .اما بصورت قاچق از مرزها خارج میشود. این روند به ضرر دولت و مردم است؟اقتصاد سالم در ارزانی نیست.

  12. مونا:

    نمیدونم دولت چه فکری میکند چنین تصمیمی میگیرد واقعا به نفع مردم عمل میکنن

  13. زهرا:

    یارانه رو بردارید ولی به شرطی که قیمتارو برگردونید به زمان ۴ سال قبل قبل از گرونی
    به خدا اگر با این شرایط وحشتناک تورم، یارانه قطع بشه ۸۰% مردم ایران زیر بار اقتصادی کمرشون خمیده بود خمیده تر هم تر میشه. مخصوصا برای اقشار کم درآمد و پرجمعیت
    کم نیستند این جور آدمها تو ایران
    به خدا یه ذره فقط ۱ذره به فکر مردم باشید
    به خداوندی خدا ملت خیلی صبوری داریم
    خدا حق مارو ازتون بگیره انشالله

    • انگوری:

      سرکارخانوم ببخشین شتر در خواب بیند پنبه دان رو ما هم تو خواب میبینیم اون ارزانی که میگین قیمتها رو برگردونین مگه از گربه میشه چیزی رو که به زور ازت گرفته پس گرفت

  14. سمیرا:

    سلام، مردم ایران مردمی بسیار صبور هستند؛ اما به گمانم کم کم کاسه صبر همه لبریز خواهد شد. چرا مدام گفته می شود یارانه گرفته نشود کشور را به سطحی برسانید که کسی به این پول نیاز نداشته باشد. تا کی جوانان با تحصیلات بالا بیکار باشند خود بنده فوق لیسانس بیکار هستم!!! چرا دولت تدبیر برای همچون ما تدبیری نمی اندیشد؟؟ به داد مردم برسید و برای رفاه روزافزون آنان تلاش کنید. در حال حاضر مردم به این مبلغ نیاز دارند حداقل این مبلغ را از آنان دریغ نفرمائید. ما همچنان حامی کشور عزیزمان هستیم به ما انگیزه زیستی سالم را بدهید. سپاسگزارم

  15. علیرضا:

    آقای روحانی بداند ما تنها وتنها به خاطر اینکه دم از تدبیر وامید میزدن به ایشان رای دادیم و همچنان پشتیبان وی خواهیم بود ولی خدائیش پرداخت یارانه به این شکل تدبیر نیست ،جوانان کار میخواهند کشور پیشرفت میخواهد تمام کارشناسان اقتصاددانان میگن که ادامه روند فعلی یعنی خیانت درحق جوانان کشور ماکارمیخواهیم فرصت شغل میخواهیم دولت به نظر کارشناسان احترام بگذارد

  16. مازیار:

    این خیانت آشکار و پنهان به ملت ایران است. یک مثل است و اینکه شتر را هنگام قصابی کردن ۳بار سر میبرند جالب اینکه ما ملت ایران ۱۰۰۰بار سرهایمان بریده میشود.

  17. lkjrn:

    یارانه نقدی را زیاد نمی کنند –

  18. سید رحمت الله انصاری:

    از وظایف اصلی دولت تامین رفاء عمومی و ایجاد بستری مناسب در کشور برای تولید ثروت برای کلیه اقشار جامعه است ولی متاسفانه این مهم را دولت ها نتوانسته اند تامین کنند بنابراین یارانه و سایر کمک های این چنین حق ملت است و دولت فعلی هم وظیفه دارد ضروریات زندگی را برای کلیه افراد جامعه تهیه کند

  19. عبداله:

    بسیارکار ناشیانه ایست اگر قطع کنند زیرا مردم بد بخت دچار مشکلاتی خواهند شد که مسئولان درک آن راندارند .چون خودشون حقوقشان سر سام اوراست وفشاری برانان نیست .

  20. shahin:

    بنظرمن یارانه قسمت خیلی زیادی از مشکلات مردم را حل میکند واگر احیانابخواهند یارانه هارو حذف کنن بی شک مردم با مشکلات زیادی باید روبرو شوند هرچند که به مشکلات مردم دولت هیچ توجه هی نمیکند وفقط گفته های خود را عملی می کنند ولی باید به فکر مردم کم درآمد جامعه که اکثریت جامعه را دربردارند هم باشند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.