پرداخت یارانه به بخش کشاورزی از توانایی دولت خارج نیست/ هر شانه “تخم مرغ “۱۶ هزار تومان؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ی مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به این که دولت توانایی پرداخت یارانه به بخش کشاورزی را دارد، گفت: در صورت مشخص نشدن وضعیت ارز و ادامه ی روند فعلی قیمت هر شانه” تخم مرغ” به ۱۶ هزار تومان می رسد.

ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با بیان اینکه مقدار محدودی از ۲۰۰ هزار تن نهاده دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، افزود: در بعضی از استان ها برای تولیدکنندگان حواله صادر شده اما جنسی عرضه نشده درچند استان هم با وجودی که مرغداران پول نهاده ها را داده اند حواله ای برای آنها صادر نشده است.
وی با اشاره به نامشخص بودن وضعیت ارز و ناهماهنگی صحبت های مسئولان با یکدیگر تصریح کرد: مهمترین موضوع درحال حاضر، مشخص کردن وضعیت ارز است.
نبی پور اضافه کرد: با ادامه ی روند فعلی صنعت طیور با فاجعه روبرو می گردد.

وی با بیان اینکه مرغداران نقدینگی لازم برای خرید نهاده از بازار آزاد را ندارند،افزود: بارگیری سویا و ذرت از انبارها با توجه به این که این بارها از انبارهای واردکننده ها بارگیری می گردد نشان دهنده ی این است که در این زمینه احتکار صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: با ادامه ی روند فعلی، قیمت تمام شده تولید برای تولیدکنندگان به حدود ۵ هزار تومان رسیده و قیمت هر شانه” تخم مرغ “درب مرغ داری به ۱۰ هزار تومان می رسد.
به گفته ی نبی پور در این صورت هر شانه تخم مرغ، قیمتی حدود ۱۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

***دولت توانایی پرداخت یارانه به بخش کشاورزی را دارد

وی افزود: وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی در تعیین قیمت تولیدات کشاورزی سوبسید(یارانه) تعلق می گیرد، ادامه داد: پرداخت سوبسید به بخش کشاورزی برای دولت ما رقمی نیست و دولت توانایی آن را دارد.
به گفته وی در حال حاضر قیمت نهاده های دامی در بنادر به شرح زیر است:
هر کیلو ذرت برزیلی ۱۱۲۵تومان، هرکیلو ذرت اوکراین ۱۰۰۵تومان، هرکیلو سویا اوکراین بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ تومان.
نبی پور ادامه داد: این نهاده ها به ترتیب با قیمت های کیلویی، ۱۲۰۰، ۱۰۷۰ و ۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.