پرداخت ۱۴۵۰میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مصطفی پور امروز در یک نشست خبری به مناسبت هفته بانکداری اسلامی با اعلام اینکه ۲۹ سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا می گذرد، گفت: از ۶ سال قبل موضوع طرح تحول در نظام بانکی مطرح شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در طول بیش از ۴ سال فعالیت این بانک علاوه بر تسهیلات دهی تجهیز منابع مناسبی نیز صورت گرفته است، افزود: در صورت های مالی سال ۹۰ بیش از ۱۵۰ درصد و در سال ۸۹ نیز ۱۷۰ درصد رشد منابع ایجاد شد.

وی تصریح کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری منابع قرض الحسنه بانک به ۱۵ هزار میلیارد ریال رسید و مانده تسهیلات پرداخت شده نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مصطفی پور تاکید کرد: هم اکنون ۱٫۱ میلیون سپرده گذار در بانک داریم و بیش از نیم میلیون تسهیلات پرداخت شده جاری هم وجود دارد. رشد منابع در ۵ ماهه نخست امسال ۳۲ درصد و رشد تسهیلات دهی نیز ۳۷ درصد بود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعلام در اولویت قرار گرفتن پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال زایی در سال جاری، از تصمیم به پرداخت ۲ میلیون تومان وام به دانشجویان مناطق زلزله زده به صورت قرض الحسنه خبر داد.

به گفته مصطفی پور، در قالب صندوق مهر امام رضا (ع) نیز ثبت نام برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و دریافت طرح های پیشنهادی در جریان است. به صورت کلی منابع قابل پرداخت به طرح های خوداشتغالی ۳ تا ۵ میلیون تومان و برای طرح های خوداشتغالی نیز ۱۰ میلیون تومان است.

وی واگذاری ۱۰۰هزار کارت اعتباری خرید به کارگران را با سود ۹ درصد و کارمزد ۴ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال برنامه ریزی برای واگذاری کارت های اعتباری قرض الحسنه به کارگران هستیم که در آن سود بانکی ۹ درصدی وجود ندارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه بانک به دنبال عرضه سهام خود در بورس تا پایان سال جاری است، افزود: مانده مطالبات معوق و مشکوک الوصول کمتر از یک درصد است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.