پرداخت ۴۰ درصد از قیمت خانه بهترین روش اعطای وام مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: موثر‌ترین میزان افزایش وام مسکن پرداخت تسهیلات ۴۰ درصدی قیمت هر واحد مسکونی است که کمک بزرگی به خانه‌دارشدن اقشار متوسط است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) ابوالحسن میرعمادی در گفت‌وگو با ایسنا دربارهٔ افزایش تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک‌ها اظهار کرد: در صورتی که دولت و بانک‌ها بتوانند ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را به صورت وام اعطا کنند، مردم با آورده ۶۰ درصدی می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی کشور‌ها بیش از ۶۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی از طریق وام تامین می‌شود،‌ افزود: شرط داشتن اشتغال و بازپرداخت وام‌ها نیز مهم است که در کشور مان یز در صورت افزایش تسهیلات باید به این امر توجه شود.

میرعمادی با بیان این‌که باید تسهیلات مسکن منصفانه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات مسکن باید به گونه‌ای باشد تا جوانان بتوانند با پرداخت ۶۰ درصد و کمک۴۰ درصدی بانک‌ها صاحب‌خانه شوند.

این کارشناس معتقد است: پرداخت تسهیلات مسکن و اخذ وام‌ها معادل اجاره‌ای است که ماهانه اشخاص پرداخت می‌کنند؛ به گونه‌ای که اخذ این تسهیلات و وام‌ها هم سرمایه‌گذاری در جهت خانه‌دار شدن اشخاص است و هم به تولید انبوه مسکن کمک می‌کند.

 با توجه به افزایش قیمت مسکن طی یکی – دو سال اخیر وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن کمکی به خانه‌دار شدن متقاضیان نمی‌کند و قدرت خرید آنها را افزایش نمی‌دهد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز خود بر این موضوع اذعان داشته و افزایش مبلغ تسهیلات خرید مسکن را مطرح کردند که این موضوع اکنون در بانک مرکزی در حال بررسی است و به نقل از وزیر راه و شهرسازی در صورت موافقت بانک‌ مرکزی و وجود اعتبار لازم تسهیلات خرید مسکن افزایش می‌یابد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.