پرداخت ۶۰ درصد برگ بهای سبزخریداری شده

رییس سازمان چای کشور
پرداخت ۶۰ درصد برگ بهای سبزخریداری شده

۰۹:۴۴ (دوشنبه ۱۹ تیر )
اخبار مرتبط
» برداشت ۵۵ هزار تن برگ سبز چای در استان های شمالی کشور
» هنوز بهای چای برداشت‌شده چین اول پرداخت نشده است
» ضرورت تمرکز بر خرید کیفی چای /چای داخل ۳۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند
» بی‌انگیزگی چایکاران برای برداشت محصولی که برایش ارزشی قائل نیستند
» پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران استانهای شمال
» هدیه کشاورزان نمونه؛ کمک هزینه سفر عتبات عالیات یا فلاسک چای؟
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس سازمان چای گفت : ۶۰ هزارتن برگ سبز چای به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از ابتدای برداشت چای خریداری و ۶۰ درصد پول چایکاران پرداخت شده است .

علی محرر، اظهارکرد :از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت شده است و خریدها به صورت روزانه انجام می شود .

وی افزود: این میزان خرید ۳۰ میلیارد تومان برآورد می شود که ۴۰ درصد آن چای سبز درجه یک و ۶۰ درصد درجه دو است که برگ سبز درجه یک با قیمت ۷۰۰ تومان و درجه دو با قیمت ۳۹۰ تومان خریداری می شود .

رییس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵درصد مطالبات کشاورزان چایکار پرداخت شده است و وزارت جهادکشاورزی مصمم است تا مابقی مطالبات را به زودی پرداخت کند.

محرر با اشاره به برگزاری مجمع نمایندگان چای شمال کشور عنوان کرد: تمامی نمایندگان بر یک نظرند که باید به صنعت چای کشور کمک شود تا بتوان سونامی که از سال ۷۸پس از انحلال سازمان چای ایجاد شد؛ بازسازی شود .

وی خاطرنشان کرد: حمایت از صنعت چای کشور حمایت از  ۶۰ هزار خانوار چایکار و شاغلین در این بخش است که در جلوگیری از مهاجرت ،فرسایش خاک و گسترش فضای سبز نقش عمده ای برعهده دارد.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: ۷۵درصد باغات چای در مناطق دارای شیب است که در صورت تغییر کاربری خطر فرسایش خاک افزایش می یابد.

.

.

.

.

.

.

پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.