پرداخت ۶۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداران کشاورزی

۱۷فروردین۱۳،

60949.jpg

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اجرای طرح توسعه‌ی کشاورزی با ۲۱۰ میلیارد تومان را از اقدامات مهم انجام شده عنوان و اعلام کرد: از تیر تا پایان اسفند‌ سال قبل ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات هفت درصدی به بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت شده و تاکنون بیش از ۱۱ هزار طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادربادی شکل‌گیری صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، اجرای ادامه طرح هدفمندی یارانه‌ها، تشکیل ۵۰۷۴ هکتار پرونده آبیاری تحت فشار که ۲۰۲۲ هکتار در سال قبل اجرا شده و ۱۳۴۳ هکتار اجرا آن در حال اجرا است را از اقدامات مهم انجام شده در بخش کشاورزی در سال قبل دانست.

وی اجرای طرح جایکا با ژاپنی‌ها به مدت سه سال، جذب ۸۵ درصدی تسهیلات بخش دام از کارگروه طرح توسعه‌ی بخش کشاورزی، احداث استخرهای دو منظوره در استان که هک فرهنگ تبدیل شده است را از دیگر اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی در سال قبل برشمرد و تصریح کرد: برای ایجاد حماسه اقتصادی، عنصر اصلی در حماسه مردم می باشند بنابراین وظیفه ما در این حماسه، ایجاد شور و نشاط در مردم برای حضور در عرصه‌های انقلاب است.

هادربادی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با پیگیری‌های وظایف خود و خدمت به بهره‌برداران بخش کشاورزی این حماسه را تقویت کند لذا باید کار را با نیت جهادی و خالصانه انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین پایه اقتصاد بدون نفت در کشور کشاورزی است.

هادربادی به طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: این طرح در سال قبل به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید و هم‌اکنون منتظر ابلاغ آن هستیم.

او افزود: این طرح پنج ماده دارد که از جمله تقویت تنظیم بازار، صدور تمام مجوزهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی، برگشت شرکت پشتیبانی امور دام با کلیه‌ی امکانات، پرسنل و اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی و تعیین مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی از جمله این طرح است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.