پردازنده تک‌هسته‌ای پرقدرت مخصوص گوشی‌های هوشمند

۰۳م اسفند ،

پردازنده تک‌هسته‌ای پرقدرت مخصوص گوشی‌های هوشمند

پردازنده تک‌هسته‌ای پرقدرت مخصوص گوشی‌های هوشمند

شرکت Nvidia که بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی در جهان محسوب می‌شود اعلام کرد که اولین پردازنده موبایلی خود را با قابلیت ارسال و دریافت بی‌سیم اطلاعات به زودی وارد بازار می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، ونچربیت نوشت : این شرکت توضیح داد پردازنده تازه خود را به گونه‌ای ساخته است که تمام پردازنده‌های قبلی و سیستم‌های گرافیکی سه‌بعدی را کنار می‌گذارد.

این پردازنده پیشرفته Tegra 4i نام دارد و بیشترین قدرت پردازنده‌های تک‌هسته‌ای ویژه گوشی‌های هوشمند برای آن درنظر گرفته شده است.

به گفته شرکت Nvidia، این تراشه بزرگترین شانس آن‌ها برای ورود به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا از تولید پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌ای به سمت پردازنده‌های پرقدرت موبایلی روی بیاورند.

قرار است از این پردازنده پرقدرت در “کنگره جهانی تلفن‌همراه” که اواخر ماه جاری میلادی در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی شود. همچنین قرار شده است نمونه‌ای از یک گوشی هوشمند که پردازنده Tegra 4i روی آن نصب شده است نیز به نمایش درآید تا کاربران با کارایی آن بیشتر آشنا شوند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.