پردازنده ۴ هسته ای و ۲.۵ گیگاهرتزی اسنپدرگون کوالکام به همراه گرافیک آدرنو ۴۲۰ در راه است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نارنجی به نقل از androidauthority نوشت: اواخر سال قبل نقشه راهی منسوب به پردازنده های شرکت کوالکام در اینترنت لو رفت. در میان مدل های موجود در آن فهرست، پردازنده APQ8084 هم بود که یکی از انواع اسنپدرگون ۸۰۰ و مجهز به GPU تازه آدرنو ۴۲۰ است.
 
qualcomm-snapdragon-s4
 
به نظر می رسد این نقشه را دور از واقعیت نبوده و با توجه به بنچمارک AnTuTu که اخیراً انتشار یافته می توان گفت APQ8084 با بسامد ۲.۵ گیگاهرتز کار می کند. دستگاه چهار هسته ای مورد آزمایش، اندروید ۴.۳ را اجرا می کرده و آدرنو ۴۲۰ عملیات گرافیکی اش را بر عهده داشته.
 
گفته می گردد سری آدرنو ۴۰۰ از DirectX11 و WebGL2.0 پشتیبانی می کنند. در باب کارآیی هم باید ده درصدی بهتر از آدرنو ۳۳۰ در نرخ پیکسل باشد همچنین آدرنو ۴۲۰ روی بسامد بالاترِ ۵۰۰ مگاهرتز کلاک شده. پَک APQ8084 از استاندارد تازه H.265 و پخش ویدیوی ۴K پشتیبانی می کند وَ از وای-فای ۸۰۲٫۲۲ac و بلوتوث ۴٫۰ برخوردار است.
 
Snapdragon APQ8084
 
این تراشه تازه با حافظه های DDR3 شصت و چهار بیت کار می کند. البته نباید این را با پردازنده ۶۴ بیت اشتباه گرفت؛ در واقع در اینجا موقع واکشی داده از حافظه، اطلاعات از مسیر ۸ بایتی می گذرند ولی پردازنده در هر زمان فقط توان دریافت ۴ بایت، داده را دارد (هر ۸ بیت برابر ۱ بایت است).
 
با توجه به این که انتظار نداریم APQ8084 را قبل از فرا رسیدن ۲۰۲۴ ببینیم احتمالاً معرفی دستگاه های مجهز به این تراشه به نمایشگاه CES سال میلادی آتی موکول می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.