پردازنده Trinity ای‌ام‌دی تا ۷.۳ گیگاهرتز اورکلاک و با نیتروژن مایع خنک نگاه داشته شد

تنها چند روز از ورود APUهای سری دسکتاپ Trinity به بازار جهانی می‌گذرد که برخی از کارشناسان شروع به اورکلاک کردن این پردازنده نموده‌اند. آنها ولتاژ پردازنده مدل A10-5800K را تا ۱.۹۵۶ ولت افزایش داده‌ و دو هسته آن را غیرفعال نموده‌اند و از همه مهمتر سطح پردازنده را با نیتروژن مایع خنک نگاه‌ داشته‌اند تا عملیات اورکلاک کامل شود. به این ترتیب فرکانس پردازنده ۳.۸ گیگاهرتزی A10 تا ۷.۳ گیگاهرتز اورکلاک شده است.

در دنیای واقعی و بدون خنک کننده نیتروژنی، یعنی زمانی که از خنک‌های معمولی رایج بازار استفاده می‌کنیم نیز می‌توان ولتاژ این پردازنده را تا ۱.۶۱۶ ولت افزایش داد و A10-5800K را تا فرکانس ۵.۱ گیگاهرتز اورکلاک کرد. در این حالت می‌توان از قدرت تمام هسته‌ها بهره برد و نیازی به غیرفعال نمودن هسته‌ها نیز نیست.

A10-5800K در حالت طبیعی با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز کار می‌کند که در شرایط ضروری این فرکانس به تشخیص خود سیستم تا ۴.۲ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. اما آزمایشات تازه‌ای که انجام شده نشان می‌دهد که به سادگی و بدون آسیب رساندن به پردازنده، می‌توان این فرکانس را تا ۵.۱ گیگاهرتز اورکلاک کرد. به این ترتیب بازده پردازنده تا ۱۰ درصد افزایش یافته و GPU داخلی آن نیز ۱۵ تا ۱۷ درصد سریعتر عمل خواهد کرد.

AMD Trinity CPU-Z

برای کسب اطلاعات بیشتر به CPU-Z مراجعه کنید.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.