پردرآمدترین ورزشکاران ورزش‌های موتوری چه کسانی می باشند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

آنها از راه فشردن پدال گاز توانسته‌اند درآمدهای کلانی به‌ دست بیاورند! سرعت راه و روش آنهاست و برای اینکه بتوانند نام خود را مطرح کنند چاره‌ای ندارند که با خطرهای متعددی دست و پنجه نرم کنند اما از سرعت خود نکاهند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، دوهفته‌نامه فوربس پردرآمدترین ورزشکارانی را که در ورزش‌های موتوری فعالیت می‌کنند، از بین کسانی انتخاب کرده است که در مسابقات جهانی «فرمول یک»، «نسکار» و «موتو جی‌پی» شرکت کرده‌اند. این دوهفته‌نامه درآمد این رانندگان و موتورسواران را از ژوئن ۲۰۱۲ تا ژوئن ۲۰۲۴ بررسی کرده است.حقوق، پاداش و درآمدهای تبلیغاتی از جمله مواردی است که در تعیین عدد نهایی درآمد ورزشکاران این فهرست مدنظر قرار گرفته است.

فرناندو آلونس,

کشور: اسپانیا / درآمد: ۳۰ میلیون دلار

«فرناندو آلونسو» اسپانیایی با قراردادی که با تیم «فراری» امضا کرده است، پردرآمدترین راننده فرمول یک است. او تا سال ۲۰۱۶ میلادی با این تیم قرارداد دارد و سالانه بالغ بر ۳۰ میلیون دلار به‌ دست می‌آورد. «آلونسو» متولد ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ است. وی اولین اسپانیایی‌ای است که توانسته در تاریخ ورزش کشورش در سال ۲۰۰۵ میلادی به مقام قهرمانی فرمول یک برسد.

لوئیس همیلتون

کشور: انگلستان / درآمد: ۲۷٫۵ میلیون دلار

«لوئیس همیلتون» سرانجام بعد از شش سال که در تیم «مک‌لارن» فعالیت می‌کرد، امسال به تیم «مرسدس»پیوسته است. همیلتون توانست در سال ۲۰۰۸ میلادی با تیم «مک‌لارن» قهرمان مسابقات فرمول یک شود. او به این دلیل به تیم مرسدس پیوسته که بتواند فعالیت‌های تجاری خود را گسترش دهد. «لوئیس همیلتون» یکی از ورزشکارانی است که علاقه وافری به انجام فعالیت‌های تجاری دارد.

دیل ارنهارت جونیور

کشور: آمریکا / درآمد: ۲۶ میلیون دلار

«دیل ارنهارت جونیور» یکی از ورزشکارانی است که فعالیت‌های زیادی در عرصه تجارت دارد و درآمدی که از این راه کسب می‌کند بخش بزرگی از درآمدهای خارج از پیست او را تشکیل می‌دهد. او در عین حال یکی از محبوب‌ترین رانندگان نیز هست به‌طوری که وی برای دهمین سال متوالی توانست در سال ۲۰۱۲ میلادی عنوان محبوب‌ترین راننده مسابقات «نسکار» را از طرف تماشاگران به‌ دست بیاورد.

جیمی جانسون

کشور: آمریکا/ درآمد: ۲۴ میلیون دلار

«جیمی جانسون» متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۵ میلادی در «کالیفرنیا» آمریکاست و مدت‌هاست برای تیم «هندریک موتور‌اسپورتز» در «نسکار» شرکت می‌کند. در فوریه سال‌جاری میلادی، «جیمی جانسون» قراردادش را با «هندریک موتور‌اسپورتز» تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کرد. شهرت «جیمی جانسون» به این دلیل است که او توانسته پنج سال متوالی عنوان قهرمانی «نسکار» را به‌ دست بیاورد.

والنتینو روسی

کشور: ایتالیا / درآمد: ۲۲ میلیون دلار

«والنتینو روسی» که از سال ۲۰۰۴ میلادی تا ۲۰۱۰ در تیم «یاماها» بود، تصمیم گرفت از این تیم جدا شده و به تیم «بوکاتی» ملحق شود. او در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی برای تیم «بوکاتی» راند اما چندان در این تیم موفق نبود. «روسی» در ماه جولای ۲۰۱۲ با پیشنهاد تیم قبلی خود یعنی یاماها مواجه شد و از سال ۲۰۲۴ به مدت دو سال در تیم یاماها هم‌تیمی «خورخه لورنزو» شده است.

تونی استوارت

کشور: آمریکا / درآمد: ۱۸٫۵ میلیون دلار

«آنتونی وین استوارت» متولد ۲۰ می‌۱۹۷۱ میلادی در «ایندیانا» است. او تاکنون سه دوره و در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ میلادی قهرمان «نسکار» شده است. او سال‌جاری میلادی با بدشانسی روبه‌رو شد. ماه اوت سال‌جاری بود که در یک دوره از مسابقات در «آیوا» پای «تونی استوارت» شکست و اینگونه مسابقات فصل ۲۰۲۴ میلادی برای او به پایان رسید.

جف گوردون

کشور: آمریکا / درآمد: ۱۸٫۲ میلیون دلار

«جف گوردون» متولد چهارم اوت ۱۹۷۱ میلادی در «کالیفرنیا» ایالات‌متحده است. وی در مسابقات «اسپرینت کاپ» تاکنون ۸۷ بار قهرمان شده است و اینگونه سومین ورزشکار پرافتخار تاریخ این دوره از مسابقات است. از جمله حامیان مالی اصلی «جف گوردون» می‌توان از کمپانی «پپسی» نام برد. او یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران در «ایندیانا» و «کالیفرنیا» است.

سباستین وتل

کشور: آلمان / درآمد: ۱۸ میلیون دلار

«سباستین وتل» آلمانی قرارداد خود با تیم «رد بول» را تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کرده است. او با ۱۹ سال و ۵۳ روز جوان‌ترین کسی بود که در یک دوره مسابقات جایزه بزرگ شرکت کرد و همچنین جوان‌ترین کسی است که در تاریخ مسابقات فرمول یک قهرمان شده است. «سباستین وتل» کار خود را در سال ۱۹۹۵ میلادی با شرکت در مسابقات کارتینگ آغاز کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.