پرده عشاق، کوروش، ناپلئون و حل شدن در استکان مرگ

۲۷فروردین۱۳،

سادات اخوی به ایسنا گفت: بنا بود مجموعه ۱۴ جلدی «عقیق» تا شهریورماه سال قبل وارد بازار شود؛ اما ظاهرا مشکلات نشر و گرانی کاغذ مانع این کار شد. او افزود: این مجموعه شامل داستانک‌ها‌، نوشته‌های ادبی‌ و طنزهای کوتاه من در سال‌های قبل است که بخشی از آن‌ها در صدا و سیما و بخش دیگر در مطبوعات انتشار یافته و بخشی نیز تازه تألیف شده‌اند و بناست توسط نشر نسیما راهی بازار شود.

اخوی گفت: «ما که تنها نیستیم»، «حل شدن در استکان مرگ»، «بازی بازی با دم شیر»، «خانه‌های طلاکوب، آدم‌های نقره‌یی» و «کشف راز سر به مهر» بخشی از عناوین این مجموعه ۱۴ جلدی می باشند که در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت. او گفت، حق تألیف چاپ اول این اثر به نیت سید الشهدا (ع) وقف بچه‌های بهزیستی شده است.

سادات اخوی امیدوار است، شاهد چاپ جلد دوم «پرده عشاق» با عنوان «موسم می» که دربرگیرنده مجموعه‌ای از شادخوانی‌های مداحان قدیمی تهران است، در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد. این مجموعه که یک کتاب در کنار هشت سی‌دی است، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راهی بازار می‌شود.

پیش‌تر، جلد اول این اثر شامل هشت سی‌دی و یک کتاب با عنوان «پرده عشاق» مشتمل بر برگزیده نوحه‌سرایی‌های مداحان قدیم تهران انتشار یافته بود. این اثر با همت سیدعلیرضا ابن تراب در همکاری با ۳۰ جوان علاقه‌مندان به مداحی جمع‌آوری شده است. این کتاب نیز بنا بود در رجب سال قبل وارد بازار شود که چنین نشد.
 

به گزارش این خبرگزاری، این مترجم گفت: کتاب «ناپلئون» اثر فلیکس مارکهَم از سوی نشر ثالث در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. او دربارهٔ ترجمه‌ این کتاب افزود: ترجمه «ناپلئون» پیشنهاد نشر ثالث بود. این کتاب تحلیل خوبی از زندگی ناپلئون دارد و اسنادی ارائه می‌کند که در کتاب‌های قبلی نبوده است، به همین سبب برای محققان مفید است. شیوه‌ تحقیق آن هم از نظر متد، بدیع است. نویسنده برای بخش‌هایی از زندگی ناپلئون که بارها در کتاب‌های مختلف تکرار شده‌اند، وقت تلف نکرده است. این اثر به روان‌شناسی ناپلئون و همچنین تحلیل جنگ «واترلو» پرداخته است.

سمی سپس ادامه داد: «از مزرعه» از کارهای معروف جان آپدایک نیز از سوی نشر ققنوس در نمایشگاه عرضه می‌شود. این رمان روان‌شناختی کوتاه دربارهٔ‌ مردی است که تنش‌هایی در روابط خانوادگی‌اش وجود دارد. او به قبل‌اش رجعت می‌کند. ماجرای رمان سه روز به طول می‌انجامد و در این سه روز رابطه‌ی این فرد با همسر دوم، پسرخوانده و مادرش بررسی می‌شود. از نکات قابل توجه در این اثر، سبک نگارش و فرم‌های ادبی جان آپدایک است.

او همچنین گفت: اثر دیگر من ترجمه‌ رمان تاریخی «منم کوروش» است. این رمان دربارهٔ‌ی زندگی کوروش و اثر الکساندر جووی است که با مقدمه‌ای از خود من از سوی نشر ققنوس در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

این مترجم ادامه داد: ترجمه‌ دیگری که نمی‌دانم به نمایشگاه می‌رسد یا نه، ترجمه‌ رمان «مالوی»؛ یک جلد از سه‌گانه‌ ساموئل بکت است که از سوی نشر ثالث منتشر می‌شود. او سپس یادآوری کرد: از این سه‌گانه‌ بکت پیش از این کتاب «مالون می‌میرد» را نیز ترجمه کرده‌ام که نشر یادشده آن را منتشر کرده است. سومین کتاب این سه‌گانه نیز «نام‌ناپذیر» است که در حال ترجمه‌ آن هستم.
 

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۱ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.