پردیس سینما هویزه مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جعفری صبح امروز در نشست خبری که در دانشکده خبر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد دولت نهم و دهم در بخش فرهنگی رشد ۲۰۰ درصدی در حوزه صدور مجوز مطبوعات و رشد ۲ برابری توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی ادامه داد: در این ۷ سال صدور و مجوز موسسات و مراکز قرآنی، آموزش‌های قرآنی در زمینه‌های حفظ و مفاهیم و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی رشد بسزایی داشته است.

وی افزود: درباره بودجه زیارت سال گذشته توانستیم برای تهیه ساختمانی برای تاسیس بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) که در دور چهارم سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس مصوب شده بود، بودجه‌ای دریافت کنیم.

جعفری خاطر نشان کرد: وظایف بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گسترش فرهنگ رضوی در داخل و خارج کشور و برگزاری جشنواره امام رضا (ع) است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته در بخش فرهنگ و معنویت استان توانستیم اعتبار ۴ میلیارد تومانی از محل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی استان دریافت کنیم که با آن سرود ویژه محلی شهرستان‌ها، تجدید چاپ ۳ هزار و ۱۶۰ کتاب اثر شهید مطهری، تاسیس ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، نمایشگاه قرآن و کتاب و جشنواره فیلم فجر را انجام می‌دهیم.

جعفری با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ماموریت اصلی کانون‌های مساجد تربیت نیروهای انسانی قرآن محور و پایبند به ارزش‌های الهی است و در حال حاضر یک هزار و ۲۸۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خراسان‌رضوی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور آرام نیروسازی می‌کنند و ممکن است بعضی از کانون‌ها بهتر عمل کنند اما مهم این است که در مسجد که محل فعالیت آنان است موفق عمل کنند و کادر خوبی را تربیت کرده و تحویل اجتماع دهند.

وی در ارتباط با تئاتر دینی اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه نمایش باید دینی و ارزشی باشد و ابزارهای هنری در اختیار ارزش‌های الهی قرار گیرد.

جعفری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجلی ارزش‌ها در مطبوعات و خبرگزاری‌های شرق کشور افزود: امسال همزمان با نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه تجلی ارزش‌ها در مطبوعات و خبرگزاری‌های شرق کشور نیز برگزار شد که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد و قطعاً در سال آینده این نمایشگاه را دوباره برگزار می‌کنیم.

وی با تکذیب آتش‌سوزی سینما هویزه گفت: ساختمان مجاور سینما دچار حریق شده و مراسم افتتاحیه سینما هویزه ۱۶ شهریور‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی نیز در ارتباط با برگزاری نمایشگاه کتاب امسال گفت: در سال گذشته تلاش جدی صورت گرفت تا ناشران برجسته ملی حضور داشته باشند و کتاب‌های ارزشمند در نمایشگاه کتاب ارائه شود و شاهد حضور ۴۰ ناشر برجسته بودیم.

سعید سرابی افزود: عناوین کتاب رشد جدی را داشته و نمایشگاه کتاب مشهد بعد از تهران بهترین نمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب امسال نیمه دوم آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که از لحاظ کیفی و کمی برجسته‌تر از سال‌های گذشته است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.