پررونق‌ترین مشاغل تازه دنیای تکنولوژی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مشاغلی مانند کارشناس پردازش اطلاعات و همچنین توسعه‌دهنده رابط کاربری در طول سه سال اخیر در دسته پرطرفدارترین مشاغل بوده‌اند.
 
قانون عرضه و تقاضا دربارهٔ اغلب موارد در دنیای کار و تجارت درست از آب در می‌آید؛ چه دربارهٔ محصولات و کالاهای مختلف و چه دربارهٔ مشاغل متفاوت. در حقیقت نیازهای مختلف است که مقدمه ایجاد مشاغل تازه یا رونق مشاغل قدیمی می‌شود. درست به همین سبب هم هست که در سال‌های اخیر و با نفوذ تکنولوژی در زندگی روزمره اشخاص، مشاغل مرتبط با تکنولوژی و دنیای دیجیتال هم رونق بیشتری پیدا کرده‌اند.
رونق در مشاغل مرتبط با IT در واقع به معنای افزایش میزان درآمد این مشاغل و به دنبال آن افزایش تقاضا برای تصدی این مشاغل در میان اشخاص مختلف است که آنها را به مطالعه و تحصیل بیشتر در این زمینه‌ها سوق می‌دهد. در واقع از جهت دیگر به همین سبب است که میزان تقاضا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با صنعت تکنولوژی و IT در دانشگاه‌ها هم در این سال‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. 
با این اوصاف است که مشاغلی مانند دانشمند و کارشناس پردازش اطلاعات و همچنین توسعه‌دهنده رابط کاربری در طول سه سال اخیر در دسته پرطرفدارترین مشاغل بوده‌اند که رشد بسیاری هم داشته‌اند، قرار گرفته‌اند. این موضوع را اطلاعات انتشار یافته از سوی سرویس تحقیقات مشاغل TheLadders تایید می‌کند. میزان تقاضا و استخدام در هر دو این مشاغل در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۰ تا ۱۲ برابر رشد کرده است. این در حالی است که در همین مدل روند رشد استخدام و تقاضا برای مشاغل در زمینه‌های دیگر به طور متوسط رشد ۴/۱ برابر داشته است. کارشناسان TheLadders معتقدند که مشاغل پرطرفدار با بیشترین میزان رشد در سه سال اخیر را می‌توان با بررسی جست‌وجوهای مختلف پایگاه اینترنتی‌های کاریابی و پست‌هایی با بیشترین میزان استخدام در این سال‌ها را پیدا کرد. با این اوصاف است که این موسسه تحقیقاتی به‌تازگی فهرستی از پنج شغل پرطرفدار با سریع‌ترین روند رشد در سه سال اخیر را منتشر کرده است که آن را در اینجا می‌بینید:
 
توسعه‌دهنده رابط کاربری و کارشناسان پردازش اطلاعات (Data scientist and user interface developer): هر دو این مشاغل رشد ۱۲ برابری را در میزان استخدام تقاضا در طول سه سال قبل تجربه کرده‌اند. براساس بررسی‌های TheLadders، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی برای استخدام در این پس  از سوی شرکت‌ها اعلام و انتشار یافته است، در حالی که این تعداد برای این مشاغل در سه سال پیش کمتر از ۵۰ فرصت شغلی بوده است. 
 
توسعه‌دهنده آندروید و iOS (iOS- and Android-developer): از آنجا که بازار دستگاه‌های شخصی هوشمند مبتنی بر این دو سیستم‌عامل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، طبیعتا این شغل هم رونق و درآمد بیشتری پیدا کرده است تا بتواند نظر کارجویان بیشتری را هم در این سال‌ها به خودش جلب کند. 
براساس آمار و بررسی‌های مختلف TheLadders، روند تقاضا و استخدام شغل توسعه‌دهنده آندروید و iOS در طول سه سال اخیر تا ده برابر رشد داشته است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی برای استخدام در این پست از سوی شرکت‌ها اعلام و انتشار یافته است. 
 
طراح کاربردپذیری برای کاربران (User experience designer): این شغل اگر چه به اندازه دو شغل قبلی در این سال‌ها رشد نکرده است، اما اهمیت بسیاری دارد که به تدریج در این سال‌ها این اهمیت برای صاحبان مشاغل، بنگاه‌ها و شرکت‌های IT مشخص و درک شده است. در واقع کار این طراح القای مفهوم کاربردی بودن به محصولات و سرویس‌های IT است که این روزها اهمیت بسیاری برای کاربران پیدا کرده است و می‌تواند تا اندازه‌ای به موفقیت یک محصول یا سرویس در آینده کمک کند. بر اساس آمار انتشار یافته از سوی TheLadders، روند تقاضا و استخدام برای این شغل در طول سه سال اخیر تا هفت برابر رشد داشته است.
 
توسعه‌دهنده بینش تجاری (Business intelligence developer): این شغل آنقدر حساس و تعیین کننده است که می‌تواند آینده تجاری یک شرکت یا استارت آپ تکنولوژی را تضمین کند. کسی که در این شغل فعالیت می‌کند باید توانایی پردازش اطلاعات تجاری، پیش‌بینی آینده بازار و ارائه راهکارهای تجاری درست و خلاقانه را داشته باشد. درست به همین سبب هم هست که شرکت‌های مختلف این روزها احساس نیاز بیشتری به حضور یک توسعه‌دهنده بینش تجاری می‌کنند. با این اوصاف است که بر اساس آمار انتشار یافته از سوی TheLadders، روند تقاضا و استخدام برای این شغل در طول سه سال اخیر تا شش برابر رشد داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.