پرستاران به عنوان اشخاص اصلی ارائه دهنده مراقبت های پایان عمر به بیماران تلقی میشوند

۰۲م آذر ،

پرستاران به عنوان اشخاص اصلی ارائه دهنده مراقبت های پایان عمر به بیماران تلقی میشوند، بنابراین رفتار آنها به هنگام ارائه خدمات به این بیماران میتواند در میزان و کیفیت کار آنها تاثیر گذار باشد.

محمد مهدی بطیار، کارشناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه مراقبت از بیماران در پایان عمر به عنوان یک فاکتور تعیین کننده کیفیت ارائه خدمات در یک بیمارستان محسوب میشود.

پرستاران به عنوان اشخاص اصلی ارائه دهنده مراقبت های پایان عمر به بیماران تلقی میشوند،بنابراین رفتار آنها به هنگام ارائه خدمات به این بیماران میتواند در میزان و کیفیت کار آنها تاثیر گذار باشد.

وی گفت: همچنین برای دستیابی به کیفیت مطلوب و مرغوب در مراقبت از بیماران در پایان عمر توجه خاص و ویژه ای به فاکتور های رفتاری پرستاران در حین ارائه مراقبت میشود.

بطیار تصریح کرد: فاکتور های رفتاری مرتبط با پرستاران مراقبت کننده از بیماران در پایان عمر به سه گروه اصلی عوامل شخصی،موثر تکنولوژیکی و محیطی تقسیم میشوند .عوامل شخصی پرستار شامل سن،سوابق کاری،تجربه آموزشی،تجربه مستقیم در مراقبت از بیمار مشرف به مرگ در خانواده خود پرستار،سطح تحصیلالات،خودآگاهی و ضعف اخلالاقی،عوامل موثر تکنولوژیکی و عوامل محیطی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.