پرسپولیس، با جادوگر یا بی جادوگر؟

برترین مجله اینترنتی ایران

تماشا: پرسپولیس پس از برد خفیف مقابل آلومینیوم، فردا باید با سایپای آماده روبرو شود. پرسپولیس تازه از منطقه خطر فاصله گرفته و شکست در این مسابقه می تواند دوباره آنها را به تیم های انتهای جدول اضافه کند. در سوی مقابل سایپای تقوی می خواهد با برد در این دیدار، فاصله خود را با صدر کمتر کرده و در جمع بالانشینان جدول باقی بماند.

وضعیت

سایپا که قبل از شروع لیگ دوازدهم کریم انصاری فرد، امین منوچهری و پیروز قربانی را به عنوان ستاره های تیمش از دست داد، توانسته یکی از شگفتی سازان لیگ دوازدهم باشد. شاگردان مجتبی تقوی این فصل استقلال را در ورزشگاه آزادی و سپاهان را در فولاد شهر شکست داده اند و در رده چهارم قرار دارند. پرسپولیس هم با شکست آلومینیوم از منطقه سقوط خارج شده اما هنوز بحران و حاشیه های داخلی این تیم را تحت فشار گذاشته است.


سوژه

فصل گذشته در اولین حضور تقوی روی نیمکت سایپا، انصاری فرد هت تریک کرد و ستاره تیمش بود. مهاجم فعلی پرسپولیس که بازیکن مورد علاقه تقوی است، در پایان فصل توانست آقای گل لیگ شود اما جدایی انصاری فرد از سایپا و پیوستنش به پرسپولیس چندان برای این مهاجم جوان خوش یمن نبود و او حالا شرایط مساعدی ندارد. دیدار انصاری فرد و تقوی، شاید این بار هم برای مهاجم اول تیم ملی خوش یمن باشد و بتواند به روزهای اوج برگردد.


دوئل

سعید دقیقی این فصل با ۴ گل و یک پاس گل، ستاره سایپا بوده. البته او یک گل دیگر هم به استقلال تهران زد که کمک داور رد شدن توپ از خط دروازه را ندید. در تیم بحران زده ژوزه هم سید جلال یکی از معدود بازیکنان خوب تیمش بوده است.

او در دو بازی گذشته سرخپوشان بهترین بازیکن پرسپولیس بود و موقعیت های زیادی را از حریفان گرفت. تقابل سید جلال و دقیقی در این مسابقه می تواند دوئل بزرگ بازی باشد.



غایب

علی کریمی برای سومین بازی پیاپی بزرگ ترین غایب پرسپولیسی هاست و اگر این تیم امروز نتیجه نگیرد، سکوها در حمایت از او علیه ژوزه شورش خواهندن کرد. امیرحسین فشنگچی و غلامرضا رضایی هم دیگر مصدومان مهم پرسپولیس هستند.

البته مهرداد پولادی به تیم برگشته و در این بازی احتمالا در ترکیب ۱۱ نفره سرخپوشان حضور خواهد داشت. در نبود رضایی باز هم نوروزی یا کاظمیان جای او را پر می کنند. در تیم سایپا ابراهیم صادقی در بازی های گذشته مصدوم بوده و معلوم نیست بتواند مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته باشد.


بیلان

سایپا و پرسپولیس در تمام ادوار لیگ برتر حاضر بوده اند و مجموعا ۲۲ بار با هم بازی کرده اند. سرخپوشان در این بازی ها ۱۲ بازی را برده اند، ۷ بار مساوی کرده اند و ۳ بار هم از سایپا شکست خورده اند. فصل گذشته هم پرسپولیس در بازی رفت با تک گل مازیار زارع پیروز شد و بازی برگشت را با درخشش کریم انصاری فرد، ۴-۲ به شاگردان تقوی واگذار کرد.


روند معکوس نارنجی پوشان

سایپا از ۱۰ بازی خود در لیگ دوازدهم ۵ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست به دست آورده. جالب اینجاست ۲ شکست از ۳ شکست شاگردان تقوی در مقابل تیم های انتهای جدولی بوده. سایپا هفته سوم با دو گل به فولاد باخت و هفته هفتم ۱- صفر مغلوب ذوب آهن شد.

این تیم در مقابل مس کرمان هم به تساوی ۲-۲ رسید و نتوانست پیروز شود. جالب اینجاست که سایپا در بازی با سپاهان و استقلال که تیم های بالای جدول هستند در خانه حریف پیروز شده. پرسپولیس ژوزهن که این فصل جزو تیم های پایین جدول به حساب می آید، می تواند امیدوار باشد بر اساس همین روند عجیب بتواند سایپا را ببرد و تا رتبه یازدهم بالا بیاید.



فغانی، مساوی برای هر دو تیم

علیرضا فغانی، داور بازی امروز پرسپولیس و سایپاست. او این فصل یک بار برای پرسپولیس قضاوت کرده است. بازی سرخپوشان در مقابل فولاد که با گل دقایق پایانی کلانتری با تساوی یک – یک به اتمام رسید. البته فغانی فصل قبل هم در ۶ بازی داور بازی پرسپولیس بود و در این بازی ها ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست برای سرخپوشان به دست آمد.

مهمترین قضاوت فغانی برای پرسپولیس هم دربی هفتاد و چهارم بود. بازی حساسی که با برتری ۳-۲ پرسپولیس و هت تریک ایمون زاید به پایان رسید. سایپا هم این فصل بازی خود با استقلال را با قضاوت فغانی برگزار کرد که با برتری ۲-۱ نارنجی پوشان به پایان رسید. البته کمک فغانی در آن بازی یک گل سایپا را ندید. فصل قبل هم سایپا فقط یک بار با داوری فغانی به میدان رفت که با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.