پرفورمنس غیر منتظره در موزه هنرهای معاصر نیویورک

۱فروردین ۱۳،

تیلدا سوئینتن را همه به عنوان بازیگر و یکی از برندگان اسکار می‌شناسند اما او تازها با حضور گاه و بی‌گاه در مهمترین موزه نیویورک خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین تیلدا سوئینتن، یک سال است است که اجرای یک پرفورمنس را در برنامه کاری خود قرار داده است. پرفورمنسی که هم اجرای آن غیر منتظره است و هم فرم اجرای آن.

او در این کار به مدت یک سال هر از گاهی در یک جعبه می‌خوابد؛ در جعبه‌ای شیشه‌ای قرار می‌گیرد و روی یک تشک سفید دراز می‌کشد. نکته حائز اهمیت در این پرفورمنس این است که این اتاقک شیشه‌ای در محوطه موزه می‌چرخد و حضور این بازیگر نه برای کارکنان موزه و نه بازدیدکنندگان از پیش اعلام نمی‌شود. در واقع تنها خود سوئینتن است که می‌داند کی گذرش به موزه خواهد افتاد.

او در کل مدت کاری موزه در این اتاقک شیشه‌ای قرار می‎گیرد و می‎خوابد.موزه موما (موزه هنرهای معاصر نیویورک) طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که ویژگی این اجرا در این است که برنامه‌ای برای حضور سوئینتن وجود ندارد(حتی کارکنان موزه هم نمی‌دانند او کی در موزه حاضر می‌شود) و بازیگر نیز هیچ بیانیه‌ای درمورد این پرفورمنس صادر نمی‌کند و هیچ بیانیه دیگری نیز از سوی موزه صادر نمی‌شود. حتی گفته شده هیچ عکسی از این اجرا نیز منتشر نمی‌شود و اگر کسی می خواهد این اجرا را ببیند باید به موزه برود.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.