پرقدرتترین ایستگاه آنالوگ تهران خاموش شد

۰۹م آذر ،

سینماپرس-گروه تلویزیون/ با توسعه موفقیت آمیز تلویزیون در کشور، روند خاموشی فرستنده های آنالوگ تلویزیون امروز با خاموش شدن فرستنده آنالوگ ایستگاه الوند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، محمد علی عسگری، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما با حضور در ایستگاه تلویزیونی الوند فرستنده آنالوگ این ایستگاه را خاموش کرد.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه روند دیجیتالی شدن تلویزیونها یک روند جهانی است گفت: طبق تفاهم نامه بین المللی ATU تا سال ۲۰۲۴ باید فرستنده های آنالوگ را از اعتبار خارج و فقط فرکانس های دیجیتال داشته باشیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه ایستگاه الوند، یکی از پرقدرتمندترین ایستگاه های تهران است خاموشی فرستنده ایستگاه الوند اولین گام در این راه است و برنامه خاموشی فرستنده های دیجیتال در سراسر کشور که منطقه ای و مرحله ای خواهد بود در آینده اعلام می شود.

لازم به ذکر است ۳ سال پیش در تاریخ ۸/۸/۸۸ سازمان صداوسیما فناوری تلویزیون دیجیتال را با روشن کردن اولین ایستگاه فرستنده دیجیتالی آغاز کرد و امروز در تاریخ ۹/۹/۹۱ بنابر توافقات قبلی روند خاموشی فرستنده های آنالوگ آغاز شد که این روند تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۷۱۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.