پرقدرت‌ترین فرستنده رادیوییFM مورد نیاز کشور ساخته شد

۲۳ آبان ،

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، سعید قاضی مغربی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در این باره، اظهار داشت: همهی مراحل مطالعه، طراحی، نمونه ‌سازی، ساخت و تولید این محصول به دست اعضای هیات علمی و پژوهشگران جوان این نهاد، بدون کمک شرکتهای خارجی یا کپی‌برداری از محصولات مشابه صورت گرفت.

وی گفت: به دنبال طراحی و ساخت نزدیک به یک صد فرستنده یک و دو کیلو وات FM در سالهای ۸۸ و۸۹ همچنین نصب آنها در ایستگاه‌های رادیویی کشور و به دنبال نیاز رسانه ملی به فرستنده‌های تازه از ابتدای سال ۹۰ طراحی نسل تازه فرستنده‌های یک و دو کیلو وات در دستور کار پژوهشگران این نهاد قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در کمتر از یک سال فرستنده‌های تازه با قابلیت‌های منحصر به فرد استفاده از اکسایترهای دیجیتال بومی، تقویت کننده‌های همه نیمه هادی LDMOS با راندمان بالا، سیستم‌های کنترلی و دیجیتالی با پردازشگرهای تازه ARM و صفحات کاربری گرافیکی لمسی وامکان کنترل و مانیتورینگ از راه دور طراحی شد.

وی افزود: تاکنون ۶۰ دستگاه از این فرستنده‌ها تولید شده و تا پایان سال نیز قریب به ۱۲۰ دستگاه دیگر تولید و تحویل رسانه ملی خواهند شد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.