پرنفوذ‌ و کم‌نفوذ‌ترین استان‌های اینترنتی کدامند؟

تهران، گیلان، اصفهان، سمنان و قم پنج استانی هستند که براساس بررسی‌های صورت گرفته بالاترین ضریب نفوذ اینترنت در سال ۱۳۹۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، در سال گذشته استان تهران با داشتن هشت میلیون و ۸۵۹ هزار کاربر بالاترین ضریب نفوذ اینترنت کشور را از آن خود کرده و با نفوذ ۶۰ درصدی در صدر جدول قرار گرفته است.

استان گیلان نیز با ضریب نفوذ ۵۴ درصد در رده‌ی دوم قرار گرفته و پس از آن اصفهان و سمنان به‌طور مشترک با نفوذ ۵۲ درصدی اینترنت سومین استان‌های پرنفوذ کشور بوده‌اند.
همچنین استان قم و سمنان نیز با ضریب نفوذ ۵۰ درصدی چهارمین رده جدول پرنفوذ‌های اینترنتی را از آن خود کرده‌اند.

استان‌های بوشهر با ۴۸، خوزستان ۴۶، یزد ۴۷، آذربایجان شرقی ۴۴، خراسان رضوی ۴۵، هرمزگان ۴۲ درصد دیگر استان‌های پرنفوذ کشور بوده‌اند.

بنابر آمار منتشر شده در سایت مرکز “متما”، استان‌های کهکیلویه و بویر‌احمد با ۲۲ درصد، خراسان جنوبی ۲۹ درصد، کردستان و کرمان ۳۰ درصد، لرستان ۳۱ درصد، آذربایجان غربی ۳۲ درصد، کرمانشاه ۳۴ درصد، اردبیل ۳۵ درصد، استان مرکزی ۳۷ درصد، ایلام و همدان ۳۶ درصد، استان‌هایی بوده‌اند که کمترین ضریب نفوذ را به خود اختصاص داده‌اند.

در آمار‌های منتشر شده وضعیت استان البرز حالت نامشخصی دارد و برای آن ضریب نفوذ صفر اعلام شده است که به نظر می‌رسد این استان همراه با استان تهران مورد بررسی قرار گرفته باشد و آمار تفکیکی آن در دست نباشد.

بنا به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۴۶.۹ درصد رسیده است.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.