پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و شور در ماه مبارک رمضان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : 
متخصص علوم تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: روزه داران از مصرف غذاهای پرچرب وشور در ماه مبارک رمضان باید پرهیز کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ فرزاد شیدفر با اشاره به پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و شور در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان و روزه داری علاوه بر فواید معنوی، اثرات سازنده و مفیدی بر وضعیت متابولیسم، سوخت و ساز بدن اشخاص داشته و سبب افزایش طول عمر می‌شود.

وی  با اشاره به این امر که پرهیز از پرخوری در هنگام سحری و افطار از نکات بسیار پر اهمیت تغذیه ایی است که باید به آن توجه شود، بیان داشت: روزه داران باید از مصرف غذاهای پر حجم، چرب و شور در وعده سحر و افطار اجتناب کنند و پیشنهاد می‌شود، روزه خود را با مقداری چای یا شیر ولرم و خرما باز کنند و پس از آن با یک فاصله زمانی کوتاه، غذای اصلی را صرف کنند. همچنین پیشنهاد می‌شود از نوشیدن آب سرد اجتناب شود.

این متخصص  علوم تغذیه در ادامه افزود: مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات در هنگام سحر می‌تواند نقش موثری در تطابق و سازگاری فرد با روزه داشته باشد و روزه داران از مصرف قهوه و نسکافه به سبب اینکه اختلالات گوارشی ایجاد می‌کنند، پرهیز نمایند. همچنین مصرف نوشیدنی‌های گازدار بدلیل کاهش مقاومت فرد در برابر گرسنگی و اختلال در تنظیم قند خون پیشنهاد نمی‌شود.

شیدفر خاطرنشان کرد: بهتر است روزه داران بخصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند علاوه بر مصرف مواد پروتئینی همچون گوشت، مرغ، لبنیات و حبوبات، جهت تامین انرژی مورد نیاز خود از میوه جات و سبزیجات نیز استفاده کرده و از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.