پرواز‌های مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از ورود هزار و ۳۵۰ مهمان اجلاس سران به تهران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، اعلام کرد: در جریان اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد هزار و ۳۵۰ تن از مهمانان اجلاس از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شدند. ضمن آنکه ۶۰ فروند هواپیمای اختصاصی نیز در مهرآباد نشست تا این فرودگاه نیز سهم خود در اجلاس تهران را ادا کرده باشد.

وی افزود: هر کدام از هواپیماهای اختصاصی نشسته در فرودگاه مهرآباد حامل تعداد زیادی از مسافران خارجی بود، به‌طور مثال پرواز نخست‌وزیر هند با۲۵۰ سرنشین به تهران نشست.

رییس کمیته پروا‌زهای شانزدهمین اجلاس سران کشور‌های عدم تعهد با یادآوری اینکه ۵۰ درصد ازپرواز‌های فرودگاه مهرآباد در روزهای ششم تا یازدهم شهریورماه کاهش پیدا کرده بود، گفت: با توجه به پایان مراسم در بعد از ظهر دهم شهریورماه پرواز‌ها از ساعت ۱۸ جمعه دهم شهریورماه به حالت عادی باز گشته است.

رسولی‌نژاد یاد آور شد: با توجه به کاهش پرواز‌ها در مهرآباد تاخیرات جزئی در پرواز‌های داخلی این فرودگاه داشتیم.

وی تاکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و همکاری همه ارگان‌های دولتی پرواز‌های مربوط به اجلاس شانزدهم در منظم‌ترین شرایط و بدون هیچ‌گونه مشکلی صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور مدیریت بیش از ۱۸ ارگان تاثیر‌گذار را برعهده دارد که باید برای این اجلاس بزرگ آنها را هماهنگ می‌کرد.

وی افزود: کمیته‌ی تشکیل شده برای هماهنگی اجلاس نم در هشت جلسه با حضور ۳۵ مدیر بخش‌های مختلف تصمیم به تشکیل هشت کارگروه تخصصی گرفت که هر کدام بیش از۱۵ جلسه برگزار کردند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: شش هزار نفر ساعت جلسه‌ی هماهنگی برگزار شد که نتیجه‌ی آن نشست و برخاست هواپیماهای میهمانان اجلاس شانزدهم بدون کوچک‌ترین مشکلی بود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: مهرآباد امکان پذیرش ۱۰۰ پرواز هواپیمای اختصاصی را پیش‌بینی کرده بود. هم‌چنانکه در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز علاوه بر ظرفیت موجود ۴۰ فروند پرواز اضافه نیز پیش‌بینی شد که مورد استفاده قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل عملیات شبیه‌سازی انجام شده پیش از برگزاری اجلاس شرکت فرودگاه‌های کشور موفق شد از بهترین بخش‌های برگزاری اجلاس شانزدهم سران کشور‌های غیرمتعهد باشد که مورد تقدیر مسوولان ارشد کشور نیز قرار گرفت.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.