پرواز اولین A380 هواپیمایی قطر به رنگ های سازمانی

گردآوری شده توسط گروه گردشگری ممتاز نیوز

ماشین های حمل هواپیماهای مسافربری در بهار ۲۰۲۲ اولین A380 خود را تحویل خواهند گرفت.


۲۷ شهریور ماه ۹۲

تولوز، فرانسه – زمان تحویل قریب الوقوع اولین A380 سفارش داده شده ی قطر به ناوگان این هواپیمایی همزمان با پرواز آزمایشی این مدل از ایرباس از تولوز به هامبورگ در هفته قبل نزدیکتر نیز شده است.

ایرباس A380، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، یکی از ۱۳ سفارش قطر از این مدل هواپیماست که در بهار سال ۲۰۲۲ اولین آن را تحویل خواهد گرفت. 

صندلی های این هواپیما به سه کلاس درجه یک، تجاری و اقتصادی تقسیم شده است. اولین مسیر این هواپیما به یکی از مقاصد اروپایی خواهد بود که شهر آن متعاقبا اعلام خواهد شد. سفارش اولیه شرکت شامل ۸ فروند هواپیمای A380 در نمایشگاه هوایی ۲۰۰۴ دبی صورت گرفت که پس از آن در سال ۲۰۱۰ درهمان نمایشگاه با اضافه کردن ۵ فروند دیگر سفارش خود را تقریبا دوبرابر کرد.

فرودگاه بین المللی حمد، خانه آینده هواپیمایی قطر که در ابتدای سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید، با ۶ ورودی (گیت) که مختص این ابر جمبو می باشد به طور ویژه ای برای A380 طراحی شده است. علاوه بر این آشیانه ی تعمیر و نگهداری این فرودگاه – که بزرگترین در دنیاست –  قادر است همزمان ۲ فروند از این هواپیما را در خود جای دهد. اکبر الباکر، مدیر کل اجرایی شرکت، گفت: مایه خشنودی است که در اولین A380 دریافتی خود تغییرات و پیشرفت هایی را شاهد هستیم.

وی در ادامه اذعان کرد: “برای ما هیجان انگیز است که ایرباس A380 را در پرواز آزمایشی خود از تولوز به هامبورگ به رنگهای سازمانی شرکت هواپیمایی قطر می بینیم. ما همچنان منتظر دریافت اولین A380 خود هستیم و خوشحالیم که بتوانیم خدمات خود را با این هواپیمای بی نظیر به زودی به مشتریانمان ارائه نماییم.”
 
الباکر اضافه کرد: “رسالت ما فراهم کردن بهترین ها برای مسافرانمان است؛ از راحتی، غذاهای عالی و گسترده ترین شبکه پروازی گرفته تا بهترین راههای ارتباطی. با معرفی و پیوستن A380 به ناوگان جوان و مدرن در حال گسترش قطر، ما همچنان به تعهد خود مبنی بر تضمین بهترین تجربه ممکن برای مسافرانمان جامع عمل می پوشانیم”

هواپیمایی قطر طی ۱۶ سالی که پروازهای خود را آغاز کرده است رشد بسیار چشمگیری داشته و امروزه این ناوگان هوایی مدرن با ۱۲۹ هواپیما و به ۱۳۰ مقصد تجاری و تفریحی به سراسر دنیا پرواز می کند.

قطر تاکنون ۸ مقصد را در سال جاری شامل قاسم (عربستان سعودی )، نجف ( عراق ) ، پنوم پن ( کامبوج )،شیکاگو ( ایالات محتده آمریکا ) ، سلاله (عمان )، بصره و سلیمانیه ( عراق ) و چنگ دو (چین) راه اندازی کرده است و این شبکه پروازی طی هفته ها و ماههای آتی با مقاصد آدیس آبابا، اتیوپی (۲۷ شهریور )، طائف، عربستان صعودی (۱۰ مهر)،  فرودگاه بین المللی کلارک، فیلیپین (۶ آبان ) و فیلادلفیا – ایالات متحده آمریکا (۱۴ فروردین ) گسترده تر نیز خواهد شد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.