پرواز پراید در اتوبان/ ریزش حیاط مدرسه

به گزارش خبرگزاری مهر،بی توجهی به اصول صحیح رانندگی در بزرگراه همت راننده خودروی سواری را روانه بیمارستان کرد.

در پی وقوع این رخداد رهگذرانی که شاهد پرواز این خودروی سواری بودند در تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست امدادرسانی کردند و از این رو ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه های ۲۹، ۲۳ و نجات ۱۲ مستقر در ایستگاه ۷۱ را ساعت ۲۰:۴۴ شب گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی غرب به شرق بزرگراه همت ورودی بزرگراه صیاد شیرازی حرکت کردند.

رضا دارابی فرمانده آتش نشانان حاضر در محل دراین باره گفت: در محل حادثه یک دستگاه خودرو سواری درحال حرکت، در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت به دلیل نامعلوم از مسیراصلی منحرف شده و پس از عبور از روی جدول سیمانی سمت راست حاشیه بزرگراه در گودالی خارج از بزرگراه به عمق ۸ متر سقوط کرده بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن پس از ایمن سازی وسیله نقلیه با وسایل ویژه امداد و نجات راننده ۲۷ ساله آن را به نام(آویسا- پ) که بشدت آسیب دیده بود بر روی برانکارد ویژه فیکس کرده و به آمبولانس اورژانس منتقل کردند.

دارابی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با استفاده از جرثقیل، خودرو آسیب دیده را به محل امن انتقال داده و به عملیات خود پایان دادند.

جرثقیل باربر نیمه واژگون شد

بی احتیاطی راننده جرثقیل هنگام جابجائی بار، نیمه واژگونی این خودروی سنگین را در شهرک شهید باقری در پی داشت.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۷:۵۶ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۶۸ و نجات ۸ را به محل حادثه در شهرک شهید باقری اعزام کرد.

به گفته سعید علیزاده(معاون عملیات منطقه چهار)؛ خودرو جرثقیل هنگام بلند کردن بار به دلیل باز کردن بیش از اندازه بوم به حالت نیمه واژگون در آمده و هر لحظه احتمال واژگونی کامل جرثقیل وجود داشت که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل و کشیدن نوار هشدار دهنده با استفاده از جرثقیل دستی(تیفور) خودرو جرثقیل را مهار و از واژگونی آن جلوگیری کردند.

وی افزود: آتش نشانان با استفاده از دستگاه جرثقیل دستی دوم، این خودروی سنگین را به حالت اولیه برگردانده و پس از ایمن سازی کامل مهار و دادن تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.
 

آتش سوزی در کارگاه چوب بری

آتش سوزی در زیرزمین کارگاه چوب بری با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
رخداد این آتش سوزی در ساعت ۱۱:۵۸ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های ۹۱ و ۶۷ را به محل حادثه در خیابان وحدت اسلامی نرسیده به خیابان شوش غربی اعزام کرد.

منصور زارعی افسر آماده منطقه یک در این باره گفت: این آتش سوزی در داخل زیرزمین کارگاه چوب بری اتفاق افتاده بود که آتش نشانان با رعایت کامل اصول ایمنی وارد زیرزمین شده و شعله های آتش را که کارگاه چوب بری را در بر گرفته بود مهار و کاملا خاموش کردند.

وی همچنین درباره علت این آتش سوزی گفت: ریختن مواد قابل اشتعال بر روی اجاق گاز روشن و سرایت شعله به اطراف این حادثه را رقم زد.

ریزش حیاط مدرسه

ریزش قسمتی از حیاط دبستان دخترانه زینبیه در خیابان الوند آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
در پی نگرانی مسئولین مدرسه ی دخترانه در خیابان الوند مبنی بر ریزش کف حیاط مدرسه و تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۸:۰۱ دقیقه صبح امروز نجاتگران ایستگاه ۵۳ و گروه امداد و نجات ۱۳را به محل حادثه اعزام کرد.

مرتضی اینانلو فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: در داخل حیاط این مدرسه پر شدن چاه فاضلاب باعث شکسته شدن طوقه چاه و فروکش کردن کف حیاط شده بود که آتش نشانان پس از بازدید و بررسی و ارائه تذکرات ایمنیمحدوده ناایمن را بوسیله نوارهای هشدار دهنده مشخص کرده و تحویل مسئولین مربوطه دادند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.