پروانه‌های زرین برای کودکانه‌ها به پرواز درآمدند

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران– گروه ادب و هنر:
بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی به کار خود خاتمه داد که فیلم کودکانه «گورداله و عمه غولی» برنده پروانه زرین بهترین فیلم شد؛ فیلمی که جایزه بهترین کارگردانی را هم از آن خود کرد تا مشخص شود رویکرد داوران جشنواره بیشتر به سمت آثار «برای کودک» بوده تا «درباره کودک».

فیلم «فرزند‌خوانده» هم که جایزه فیلمنامه و فیلم برگزیده داوران کودک و نوجوان را دریافت کرد نیز واجد همین ویژگی بود. در مراسم اختتامیه با تقدیر از عوامل برنامه «عمو پورنگ» و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» و اهدای پروانه‌های زرین، جشنواره بیست‌وششم فیلم‌های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید.

در این مراسم که شامگاه ۲۱مهر‌ماه در تالار ورزشی «گل نرگس» اصفهان برگزار شد، سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره در سخنانی با بیان اینکه جشنواره ما بیست و شش ساله شد اظهار کرد: فکر نمی‌کردم جشنواره بیست و شش با این عظمت برگزار شود و این روند چیزی جز لطف خدا و حضرت فاطمه(س) نبود.

وی افزود: این سینما نیاز به همت ملی دارد، سینمای کودک ما همیشه افتخارات بزرگ را در دنیا رقم زده و همه ما با هر سلیقه‌ای باید به سینمای کودک و نوجوان توجه کنیم. میرعلایی تأکید کرد: جشنواره کودک بیست و شش سال است که حرکت کرده است و امیدوارم جشنواره ۲۷ بهتر از این برگزار شود.

در ادامه جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای کودک قهرمان کم دارد و قهرمان لازم دارد تا به‌عنوان الگو شناخته شود، ضمن اینکه ما نیاز به تیپ و شخصیت داریم. شمقدری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اصفهانی‌ها گفت: سال گذشته گفتم سعی کنید، جشنواره دبیرخانه دائمی داشته باشد و کسی نتواند آن را از اصفهان بیرون ببرد، امسال پیشنهاد می‌کنم کاخ جشنواره‌ای وجود داشته باشد تا به‌عنوان پاتوق سینمای کودک و نوجوان به‌حساب آید.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا فصل جدیدی برای کودک و نوجوان ما آغاز شود و به آینده مطلوبی دست پیدا کنیم. در بخشی از مراسم پایانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، با حضور ایرج طهماسب‌، حمید جبلی، حمید مدرسی، دنیا فنی‌زاده‌ و مرضیه محبوب از عوامل ساخت شخصیت کلاه قرمزی توسط جواد شمقدری و احمد میرعلایی تقدیر به عمل آمد. ایرج طهماسب از لطف حاضران سپاسگزاری کرد.

سپس حمید جبلی هم با صدای کلاه قرمزی به مردم خونگرم اصفهان سلام کرد و گفت: کلاه قرمزی به همه سلام رساند و چون جمعه‌ها فقط مدرسه می‌رود ما به او نگفتیم، همراهمان بیاید. دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان کلاه قرمزی هم از طرف این عروسک یک دنیا خوشی آرزو کرد.

مرضیه محبوب سازنده این عروسک از طرف پسرخاله تشکر کرد و مجید مدرسی تهیه‌کننده این کار اظهار کرد: از طرف گروه کلاه قرمزی تشکر می‌کنم. باید کلاه قرمزی یواش یواش جایزه دهد، چرا که این شخصیت ملی زنده است و باید منتظر برنامه‌های بعدی‌اش باشید، بخندید و لذت ببرید.

از حاضران در این مراسم می‌توان به جهانگیر الماسی، اکبر خواجویی، زاون قوکاسیان، علیرضا سجادپور‌، احمد مهران‌فر، جهانبخش سلطانی‌، علی اوسیوند، علی زارعان، محمدرضا گرشاسبی‌، حبیب بهمنی‌، حمیرا ریاضی، رسول صدرعاملی، ویشکا آسایش‌، چینی‌فروشان، محسن علی‌اکبری‌، رضا رویگری، علی روئین‌تن، مسعود بهنام و… اشاره کرد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.