پرورش گیاهان از طریق آب های شور

۱۵م آذر ،

همیشه شاهد آن بودیم که آبیاری توسط آب های شیرین صورت می گیرد ولی این بار توسط دانش پژوهان دانشگاه خواجه نصیر این نوآوری صورت گرفت .

دکتر خرسند، معاونت ارتباط با صنایع دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  از آن جایی که ایران کشوری است که بعضی از نواحی آن آب و هوای نیمه خشک داشته و به ظاهر شاید نتوان از آن استفاده کرد با ایجاد طرح شورورزی در صدد برآمدیم تا بتوانیم از این بیابان ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس این طرح آبیاری از طریق آب های شور صورت می گیرد که از این طریق می توان به کاشت گیاهان و علوفه دام پرداخت که در حال حاضر ۷۰ درصد از علوفه ها از خارج کشور تامین می گردد که با ایجاد این طرح می توان از خروج مقادیر بسیاری ارز جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: برای این که این طرح به سرانجام برسد تخصص های مختلف در موقعیت های متفاوت استفاده کرد می گردد که بالای ۱۰۰ میلیارد هزینه بردار است در حال حاضر این طرح در مراحل ابتدایی خود را سپری می کند و هنوز به مرحله عقد قرارداد اصلی نرسیده و یک تفاهم نامه سه جانبه میان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بسته می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.