پرونده بیمه ایران وارد حیطه شهرداری باغستان شهریار شد

در نشست امروز دادگاه ، شهردار سابق باغستان شهرستان شهریار درباره اتهام دریافت رشوه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از آقای د.س توضیح داد و گفت: این میلغ را به منظور ارایه مشاوره و همکاری در اجرای پروژه ساخت واحدهای ارزان قیمت در منطقه دریافت کرده ام.

‘ ش.خ ‘ در ادامه ، اتهامات مطرح شده علیه خود در کیفرخواست را نپذیرفت و افزود : حدود پنج سال پیش ( سال ۸۶ ) آقای د.س از من دعوت کرد در ارتباط با پروژه ساخت واحدهای ارزان قیمت با وی همکاری کنم که در همین رابطه ملکی را در منطقه خریده بود.

این متهم ادامه داد: آقای د.س می گفت این پروژه در راستای سیاست های دولت مبنی بر ساخت واحدهای ارزان قیمت است و بر همین اساس مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف مشوق طرح ساخت واحدهای ارزان قیمت بودند.

وی افزود: آقای د.س ابراز می کرد که در ارتباط با دریافت مجوزهای لازم بر مبنای روند قانونی اقدام خواهد کرد اما به دلیل اینکه پروژه های دیگری در سطح استان تهران و سراسر کشور در دست اقدام دارد شاید نتواند به طور مستقیم در منطقه فعالیت کند.

ش.خ گفت: آقای س از همان ابتدا از من خواست که تمام وقت با وی همکاری کنم و چون من کارمند دولت بودم به توافق رسیدیم که از سیستم اداری خارج شوم و به طور تمام وقت در اختیار وی باشم.

شهردار سابق شهر باغستان گفت: خروج من از سیستم اداری حدود سه تا چهار ماه زمان برد و دریافت مجوزهای قانونی از سوی آقای د.س قدری طول کشید تا اینکه این اتفاقات افتاد.

این متهم ادامه داد: آقای س مبلغ یادشده را به عنوان پیش پرداخت به من داد و قرار شد مابقی مبلغ به تناسب حجم و نوع کار طی تنظیم قراردادی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در کیفرخواست صادره آمده است که این مبلغ بابت تغیر کاربری به من داده شده در حالی که تغییر کاربری از وظایف شهرداری نیست.

این متهم افزود: هر سازمان و اداره ای از جمله شهرداری ها وظایفی دارند و شهرداری حتی برای پروژه های عمرانی و خدمات شهری خود باید از شورای شهر مجوز بگیرد.

وی گفت: تغییر کاربری از وظایف شهردار نیست و او نمی تواند راسا و خارج از چارچوب قانونی مجوز صادر کند.

ش.خ ادامه داد: اصلا آقای س تقاضایی مبنی بر تغییر کاربری ملک خود ارایه نداده بود که من بخواهم خارج از چارچوب قانون برای تغییر کاربری آن اقدام کنم.

وی افزود: آنچه بین من و آقای س وجود داشته همکاری برای ساخت پروژه در منطقه بوده و از ابتدای اظهارات خود در مرحله بازجویی مساله مشاوره و راهنمایی را مطرح کرده ام.

شهردار سابق باغستان گفت: در هیچ یک از پرونده های شهرداری مدرکی دال بر اینکه من برای تغییر کاربری ملک آقای س تقاضایی مطرح کرده باشم وجود ندارد.

در ادامه دادگاه د.س با دستور قاضی مدیرخراسانی در جایگاه حاضر شد و در پاسخ به این سوال که مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را بابت انجام چه کاری به آقای ش.خ داده اید، گفت : این مبلغ بابت همیاری، آماده سازی، مشاوره و جانمایی ها به آقای ش.خ پرداخت شد زیرا وی با نیازهای منطقه بیشتر آشنا بود و با من و گروه مشاوره ام همکاری می کرد.

وی گفت: این مبلغ به صورت نقد و در دو نوبت به آقای ش.س داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمین خارج از محدوده شهری بود یا خیر؟ گفت: زمین داخل محدوده شهر بود و فکر می کنم کاربری کشاورزی داشت.

وی گفت: طی توافق با شهرداری باغستان که البته آن زمان آقای ش.خ شهردار نبود قرار شد ۵۰ درصد زمین مسکونی شود.

اجتمام ** ۹۱۴۰ ** ۱۷۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.