پرونده حضور سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر باز است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع حضور سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: آقای عراقچی در این‌باره تاکید داشت که رفتار سفیر انگلیس برخلاف روابط و رفتارهای دیپلماتیک بوده است؛ پرونده مفتوح است و راه‌های لازم جهت اعتراض و برخورد در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز(دوشنبه، ۳۰ دی) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور آقای عراقچی معاون وزیر خارجه، نمایندگانی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه جهت بررسی رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در تهران با حضور در آشوب‌های خیابانی تشکیل شد.

وی با بیان این‌که ابعاد مختلف این موضوع و اقدامات وزارت خارجه جهت برخورد با این اقدام غیرقانونی بررسی شد، افزود: در این جلسه فیلم کامل ورود، حضور و نحوه خروج سفیر انگلیس به نمایش گذاشته شد.

نقوی حسینی با اشاره به صحبت‌های عراقچی گفت: آقای عراقچی تاکید داشت که رفتار سفیر انگلیس برخلاف روابط و رفتارهای دیپلماتیک بوده و وزارت خارجه از همان ابتدا اقدامات، اعتراضات و تذکرات لازم را داد و دوبار او را احضار کرد.

وی ادامه داد: اکثریت اعضای کمیسیون معتقدند باید سفیر انگلیس اخراج شود که با توضیحات مقامات وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بنا شد پرونده مفتوح مانده و راه‌های لازم جهت اعتراض و برخورد در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت که در این جلسه موضوع روابط ایران و قطر نیز مورد بررسی قرار گرفت، روابطی که از سال ۲۰۱۷ رو به بهبود است و رفت و آمدها در سطح خوبی انجام گرفته است. سفر رئیس مجلس به قطر و سفر امیر قطر به تهران نیز نشان‌دهنده سطح بالای روابط دو کشور است لذا باید دو کشور سطح روابط اقتصادی خود را ارتقاء دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.