پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

گردآوری توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز

کیومرث هاشمی با اشاره به مدال خدابخشی تکواندوکار ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون، به مهر اظهار کرد: مدال طلای خدابخشی به من خیلی چسبید و دلنشین بود چراکه انصافا وی عالی مبارزه کرد و مقتدرانه به برتری رسید و اصلا اجازه فکر کردن به حریفان نداد. عملکرد تکواندوی ایران تا امروز خوب بوده و امیدوارم در ۲ روز آینده نیز بازهم ابن تیم طلایی شود. جا دارد طلای خدابخشی را به مردم تبریک بگویم.
سعید عبدولی 1 پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

وی با اشاره به پیگیری پرونده ناداوری علیه عبدولی افزود: بعد از ناداوری و اجحافی آشکاری که در حق کشتی گیر شایسته ایران در دیدار نیمه نهایی صورت گرفت، اعتراض خود را به ستاد برگزاری، شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم.

سعید عبدولی 5 پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خوشبختانه پیگیری‌ها ادامه دارد و امروز توانستیم پرونده را به شورای حکمیت ورزش (CAS) ارجاع دهیم تا ان‌شا‌ء الله حق از دست رفته را باز گردانیم. انصافا دست اندرکاران شورای المپیک نیز با توجه به تعدد شکایت‌های اینچنینی از سوی چند کشور دیگر در کشتی، بوکس و تکواندو پیگیر این موضوع هستند و به نتیجه بخش بودن پیگیری‌ها امیدوارم.

سعید عبدولی 4 پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

وی یادآور شد: گرچه ممکن است به دلیل بروز این مشکل در دیدار نیمه‌نهایی امکان بازگرداندن مدال طلا خیلی کم باشد اما تا زمانیکه مصوبان این حق خوری مسلم محروم و تنبیه نشوند، دست از پیگیری بر نمی‌داریم. فیلم کامل دیدار به همراه تمامی مستندات لازم امروز توسط شهنازی دبیر کل کمیته و خانم اسلامیان در اختیار دادگاه حکمیت ورزش قرار گرفت تا بررسی‌ها و قضاوت لازم روی اعتراض ما صورت پذیرد.

سعید عبدولی 3 پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

هاشمی در پایان گفت: همانگونه که پیش از این نیز گفتم برنز عبدولی برای ما حکم طلا را دارد و مطمئنم این کشتی گیر در میادین بزرگ پیش رو همانند جهانی و المپیک ریو برای ما افتخارآفرینی خواهد کرد.

سعید عبدولی 2 پرونده سعید عبدولی در دادگاه حکمیت ورزش

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.