پرونده قدیمی ترین زندانی زن در ایستگاه هفتم

پرونده قدیمی ترین زندانی زن در حالی فردا برای هفتمین بار تعیین وقت شده که هنوز برگزاری جلسه دادگاه به دلیل شناسایی نشدن شاهدان ماجرا نامشخص است.
به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، فاطمه متهم است تیر ماه سال ۷۲ دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است. فاطمه – ۵۳ ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.
چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.
قاضی دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اولیه این زن، برای او حکم قصاص صادر کرد. در این بین اولیای دم مقتول نیز که فاطمه را گناهکار می‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالی که فاطمه خود را در یک قدمی اعدام می دید خبر رسید دیوان‌عالی کشور حکم قصاص وی را تایید نکرده است.
در ادامه محاکمه او سه دور دیگر در دادگاه برگزار شد و هر بار دیوان عالی کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتی او یک بار هم تبرئه شد که این حکم نیز از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.
سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه ۱۰۵ دادگاه شهرری به ریاست قاضی خردمند برگزار شد. سه جلسه دادگاه به دلیل نیامدن شاهدان تجدید شد تا اینکه قاضی دوم خرداد را زمان جدید محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست برای شهادت به دادگاه بیایند.
در حالی که دوم خرداد فاطمه برای محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دلیل نیامدن قاضی برگزار نشد. بار دیگر بیستم تیر زمان محاکمه تعیین شد اما این جلسه دادگاه نیز به علت عدم حضور وکیل متهم برگزار نشد.
عبدالصمد خرمشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برگزار نشدن جلسه دادگاه گفت: به دلیل همزمانی این دادگاه با دادگاه دیگری در تهران نتوانستم در جلسه دادگاه فاطمه حاضر شوم به همین دلیل دادگاه برگزار نشد.
صبح ۱۲ شهریور فاطمه از زندان زنان به دادگاه شهرری منتقل شد و در شعبه ۱۰۵ به ریاست قاضی خردمند پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه قاضی با تفهیم اتهام قتل عمدی به فاطمه از او خواست به دفاع از خود بپردازد. قدیمی ترین زندانی زن با رد اتهام خود گفت: من مرتکب قتل نشده ام و اتهام خود را قبول ندارم. در ادامه عروس سابق متهم به عنوان یکی از شاهدان در جایگاه حاضر شد که در اظهارات خود گفت: از این ماجرا زمان زیادی می گذرد و من چیز به خصوصی را به خاطر ندارم. اظهارات قبلی خود را در جریان تحقیقات قبول دارم و هر چه در آن زمان گفته ام مطابق با واقعیت بوده است.
قاضی خردمند ادامه جلسه دادگاه را به یکشنبه ۳۰ مهر موکول کرد تا دیگر شاهدان پرونده نیز در دادگاه حاضر شوند. حال باید دید جلسه فردا باز هم تجدید وقت می شود یا قاضی سرانجام حکم خود را صادر می کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.